Żeby urzędy pracy były efektywne, niezbędne są zmiany kadrowe

Od trzech miesięcy obowiązują zmiany w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, które mają m.in. zwiększyć efektywność działań podejmowanych przez pośredniaki. Jak im się to udaje?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Żeby urzędy pracy były efektywne, niezbędne są zmiany kadrowe

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

23 wrz 2014 9:55


Jak mówi w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" Jacek Męcina, wiceminister pracy i polityki społecznej, to, co przeszkadza w realizowaniu reformy urzędów pracy, to - deficyty kadrowe.

Czytaj też: Reforma urzędów pracy rozpoczęta. Co przyniesie?

- Rozmawiamy ze starostami, aby starali się wzmacniać kadrowo urzędy. Dodatkowo od przyszłego roku będzie możliwość finansowania zatrudnienia nowych pracowników realizujących projekty EFS z tzw. środków fakultatywnych - mówi dla "DGP" Męcina.

Czytaj też: Męcina: Urzędy pracy dopasowały profile pomocy do jednej trzeciej bezrobotnych

Jak czytamy w wywiadzie, jednym z celów wprowadzonych zmian było uwolnienie potencjału, który jest w urzędach pracy - aby maksymalna liczba doradców mogła pracować bezpośrednio z bezrobotnymi i pracodawcami. Jak mówi wiceminister pracy - w ciągu roku ich liczba wzrosła z 4,7 tys. do 6,8 tys.

- Dziś w urzędach pracy około 30 proc. stanowią pracownicy kluczowi. A są takie jednostki, gdzie proporcja ta wynosi 20 do 80 proc. Naszym celem jest jej odwrócenie, jednak musi to być zmiana realna - mówi Męcina.

- Doradcą klienta mogą być tylko pracownicy posiadający odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Dając możliwość przejścia na tę funkcję pozostałym pracownikom, trzymamy się zasady, że proces nabywania pełnych uprawnień zajmie 12 miesięcy. Tyle umownie trwa proces uczenia się i zdobywania doświadczenia - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA