Wiek emerytalny: Kiedy nie można zwolnić pracownika?

Szef nie może zwolnić pracownika, któremu brakuje nie więcej niż 4 lata do emerytury. Jednak ta ochrona przed wypowiedzeniem nie ma charakteru absolutnego.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wiek emerytalny: Kiedy nie można zwolnić pracownika?

PODZIEL SIĘ


Autor: Dziennik Gazeta Prawna

20 lip 2015 9:44


Pracownicy, którym brakuje mniej niż czterech lat do osiągnięcia wieku emerytalnego, mają zapewniona trwałość zatrudnienia pod warunkiem, że z osiągnięciem tego wieku okres zatrudnienia będzie umożliwiał im uzyskanie prawa do emerytury.

Warunkiem jest zatrudnienie na podstawie umowy o pracę - bez znaczenia jednak, czy jest to kontrakt zawarty na czas określony, nieokreślony czy na okres próbny. Nie liczy się także wymiar etatu (może to być nawet 1/4), a jeśli dana osoba jest zatrudniona jednocześnie u kilku pracodawców, korzysta z ochrony u każdego z nich.

Ochrona przestaje natomiast w ogóle działać, gdy pracownik osiągnął już wiek emerytalny - co nie oznacza, że taką osobę można po prostu zwolnić z pracy.

Wypowiedzenie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony musi być bowiem przede wszystkim uzasadnione - pracodawca musi więc wskazać przyczynę uzasadniającą wypowiedzenie umowy z daną osobą, niezależnie od jej wieku.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA