Telefon na urlopie? Pracownik nie ma obowiązku go odbierać

• Pracownik nie musi brać ze sobą telefonu komórkowego na urlop, a pracodawca nie może się go domagać.
• Jeżeli jednak pracownik to zrobi, szef może kontaktować się z nim tylko w wyjątkowych okolicznościach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Telefon na urlopie? Pracownik nie ma obowiązku go odbierać

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

13 lip 2016 9:59


Przepisy nie pozwalają pracodawcy nakładać na pracownika obowiązku, aby na urlop zabierał ze sobą telefon komórkowy - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

- Podczas urlopu wypoczynkowego pracownik nie wykonuje swoich zadań i nie pozostaje w gotowości do pracy, dlatego pracodawca nie może wydawać mu poleceń - tłumaczy w "Dzienniku Gazecie Prawnej" dr Katarzyna Antolak-Szymanski, ekspert prawa pracy z Uniwersytetu SWPS.

Czytaj też: Co pracownicy robią z telefonem? Firmy mogą to sprawdzić

Pracodawca nie może więc również wyciągać żadnych konsekwencji wobec pracowników, którzy podczas swojego wypoczynku nie odbierają od niego telefonów. Pozbawienie ich na przykład premii z tego powodu jest działaniem sprzecznym z prawem. Jedynym przypadkiem, gdy pracodawca ma prawo przerwać pracownikowi wypoczynek podczas jego urlopu, kontaktując się z nim, jest nieprzewidziana potrzeba pracodawcy, kiedy trzeba odwołać pracownika z urlopu - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA