Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę

0 0
Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę
Do URE wpływają liczne skargi dotyczące m.in. jakości obsługi odbiorców energii elektrycznej. (Fot. PTWP/Andrzej Wawok)

Do Urzędu Regulacji Energetyki w ostatnim czasie wpływają liczne skargi i zażalenia dotyczące problemów ze standardami jakościowymi obsługi odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych.

URE poinformował, że największa ilość skarg odbiorców zgłaszanych do urzędu dotyczy działalności firm Energa Obrót, Polska Energetyka PRO ,Energetyczne Centrum ,Multimedia Polska Energia, Tauron Sprzedaż i PGNiG Obrót Detaliczny. Pierwsze cztery firmy zostały wezwane przez URE do złożenia wyjaśnień.

Na co skarżą się klienci?

URE podał, że odbiorcy kontaktujący się z urzędem poruszają m.in. kwestie braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę, podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu ,wywierania przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne.

Do URE zgłaszane są także skargi dotyczące m.in. opóźnień związanych z regularnym wystawianiem faktur, co skutkuje kumulacją należności za sprzedaż energii za dłuższy okres. W efekcie wśród odbiorców pojawiają się obawy o wstrzymanie dostaw energii z powodu nieuregulowanego rachunku lub niemożności jednorazowego zapłacenia zbyt wysokiej kwoty za zbyt długi okres.

Każdy może zgłosić zastrzeżenia

W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez odbiorców oraz w celu ewentualnego podjęcia, w ramach przysługujących kompetencji, dalszych działań, Prezes URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczne badanie/monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od odbiorców.

W tym celu został stworzony formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego odbiorcy mogą informować o nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez odbiorców stanie się podstawą do dalszej współpracy z innymi organami odpowiedzialnymi w tym zakresie, a także z firmami energetycznymi oraz organizacjami branżowymi, celu usunięcia powtarzających się nieprawidłowości. Zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.