Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę

Do Urzędu Regulacji Energetyki w ostatnim czasie wpływają liczne skargi i zażalenia dotyczące problemów ze standardami jakościowymi obsługi odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Sprzedawcy prądu i gazu pod specjalnym nadzorem. Klienci żalą się na obsługę

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

23 lut 2016 19:56


URE poinformował, że największa ilość skarg odbiorców zgłaszanych do urzędu dotyczy działalności firm Energa Obrót, Polska Energetyka PRO ,Energetyczne Centrum ,Multimedia Polska Energia, Tauron Sprzedaż i PGNiG Obrót Detaliczny. Pierwsze cztery firmy zostały wezwane przez URE do złożenia wyjaśnień.

Na co skarżą się klienci?

URE podał, że odbiorcy kontaktujący się z urzędem poruszają m.in. kwestie braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę, podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu ,wywierania przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne.

Do URE zgłaszane są także skargi dotyczące m.in. opóźnień związanych z regularnym wystawianiem faktur, co skutkuje kumulacją należności za sprzedaż energii za dłuższy okres. W efekcie wśród odbiorców pojawiają się obawy o wstrzymanie dostaw energii z powodu nieuregulowanego rachunku lub niemożności jednorazowego zapłacenia zbyt wysokiej kwoty za zbyt długi okres.

Każdy może zgłosić zastrzeżenia

W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez odbiorców oraz w celu ewentualnego podjęcia, w ramach przysługujących kompetencji, dalszych działań, Prezes URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczne badanie/monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od odbiorców.

W tym celu został stworzony formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego odbiorcy mogą informować o nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez odbiorców stanie się podstawą do dalszej współpracy z innymi organami odpowiedzialnymi w tym zakresie, a także z firmami energetycznymi oraz organizacjami branżowymi, celu usunięcia powtarzających się nieprawidłowości. Zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA