Spór Hiltona z agencją pracy AG+ zażegnany. Pracownicy dostaną swoje pieniądze?

Blisko 250 kelnerów, pomocników kuchni i kucharzy po miesiącu pracy zostało zwolnionych z hotelu sieci Hilton w warszawskim Wawrze i nie otrzymało wynagrodzenia. Co było tego powodem?

REKLAMA
Puls HR Puls HR

Spór Hiltona z agencją pracy AG+ zażegnany. Pracownicy dostaną swoje pieniądze?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

19 sie 2014 14:58


W oficjalnym stanowisku przesłanym do nas przez DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw czytamy, że hotel nawiązał współpracę z agencją pracy tymczasowej AG+ w maju tego roku.

Więcej o sprawie pisaliśmy tutaj: Hilton zwalnia pracowników i nie chce płacić

Przedmiotem umowy było zatrudnienie za pośrednictwem agencji pracowników, którzy zgodnie z zawartą umową mieli posiadać odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i odbyć szkolenia prowadzone przez agencję AG+. Zgodnie z umową, agencja na własny koszt miała również wyposażyć wszystkich pracowników w odpowiednie uniformy.

Czytaj też: Afera z outsourcingiem pracowniczym

Warunkiem koniecznym do podpisania przez hotel umowy było spełnienie przez agencję AG+ wymogu o zatrudnieniu pracowników na podstawie umowy o pracę. Agencja nie spełniła tego kluczowego warunku, zatrudniając pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych.

Co więcej, AG+ oddelegowała pracowników nie posiadających odpowiedniego przeszkolenia i nie wyposażyła ich we wspomniane w umowie uniformy. W rezultacie pracownicy musieli nabyć je za własne pieniądze. Na tych podstawach hotel wypowiedział umowę agencji AG+ w trybie natychmiastowym.

Tymczasem Jarosław Kępczyński, szef agencji pracy tymczasowej AG+, powiedział dziennikarzom Tok FM, że hotel odmówił wypłaty tłumacząc to brakiem odpowiednich kwalifikacji. Problem miał polegać jednak na tym, że w trakcie wykonywania obowiązków nie było żadnych zastrzeżeń. Pojawiły się one dopiero po wystawieniu przez AG+ faktury.

Jak czytamy w oświadczeniu nadesłanym przez przedstawicieli DoubleTree by Hilton, pomimo niedotrzymania warunków umowy, hotel chciał rozliczyć się z agencja AG+ z tytułu świadczonych usług i zaproponował zapłatę około 75 proc. kwoty.

Od kilku tygodni prowadził również negocjacje mające na celu ustalenie wysokości kwot i terminów dokonania płatności. Zażądał także od agencji podpisania zobowiązania, że otrzymane od hotelu pieniądze zostaną wypłacone osobom, które wykonywały pracę w ramach umów cywilnoprawnych.

Po długich negocjacjach agencja i hotel podpisały 18 sierpnia 2014 r. odpowiednie porozumienie gwarantujące, że agencja AG+ wypłaci pracownikom pieniądze. W porozumieniu kończącym spór jest klauzula mówiąca o tym, że otrzymana kwota będzie w szczególności przeznaczona na wypłatę zobowiązań wobec pracowników, których agencja przysłała do hotelu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Piotr-kelner 2015-05-19 22:42:16

Nigdy więcej współpracy z takimi Gównianymi agencjami AG+/złodzieje/!

Piotr 2015-05-19 22:30:41

AG+ to agencja głupich cwaniaków i złodziei .Bardzo poniżają iokradają kelnerów(Łachudry,Łobuzy ).Okradają z godzin.Traktują ludzi gorzej niż niesegregowane śmieci.Jedno wielkie gówno ,czyli AG+NOWOCZESNY SYSTEM ZARZĄDZANIA PERSONELEM.Tak panie Jarku -kiciarzu,bajerancie !

REKLAMA