Pracodawca odpowiada za pobicie klienta?

W 2012 roku doszło do nieporozumienia pomiędzy pracownikiem a klientką jednego z nowojorskich lokali McDonald's, w efekcie którego klientka została uderzona w twarz.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracodawca odpowiada za pobicie klienta?

PODZIEL SIĘ


Autor: Przegląd prasy/The New York Post

23 sty 2014 12:38


Jak podaje "The New York Post" napadnięta klientka podała sieć fast food do sądu. Jej obrońca argumentował, że restauracja ponosi odpowiedzialność za to, co zrobił pracownik, zwłaszcza, że żaden z trzech obecnych menedżerów nie próbował go powstrzymać. Prawnicy McDonald's twierdzili wobec tego, że sieć nie upoważniła pracownika do uderzenia klienta, dlatego nie może odpowiadać za jego czyny.

W czerwcu 2013 roku sąd apelacyjny orzekł, że uderzona klientka nie wykazała, że pracownik działał w zakresie swego zatrudnienia. Nie przedstawiła też wystarczających dowodów, że McDonald's powinien wiedzieć, że agresywny pracownik jest osobą, która uderzy klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA