OPZZ: W przetargach Poczta Polska powinna brać pod uwagę wykonawców zatrudniających na etat

Poczta Polska powinna przestać kierować się jedynie najniższą ceną w przetargach i brać po uwagę jedynie wykonawców zatrudniających swoich pracowników na etatach - zaapelował we wtorek (10 listopada) OPZZ.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

OPZZ: W przetargach Poczta Polska powinna brać pod uwagę wykonawców zatrudniających na etat

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

10 lis 2015 19:38


- Nie godzimy się, aby niska cena stanowiła jedyne kryterium w przetargach i protestujemy przeciwko promowaniu przez polskie państwo niskopłatnego, nieetatowego zatrudnienia. Stoimy na stanowisku, że tylko konsekwentne stosowanie klauzul społecznych zawierających między innymi wymóg etatowego zatrudnienia, może w rzeczywisty sposób uzdrowić rynek zamówień publicznych - czytamy we wtorkowym (10 listopada) stanowisku Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych, w sprawie toczącego się obecnie przetargu na usługi w zakresie sprzątania i utrzymywania w czystości obiektów użytkowanych przez Pocztę.

Państwowe spółki powinny dawać przykład

Zdaniem związkowców, to w szczególności Spółki Skarbu Państwa powinny dawać przykład sektorowi prywatnemu, w zakresie uczciwego zatrudniania swoich pracowników. Przypominają też, że strona publiczna jest zobowiązana do umieszczania kryteriów społecznych w warunkach przetargów, na mocy zeszłorocznej nowelizacji Prawa zamówień publicznych.

Czytaj też: Lewiatan o przetargach Poczty Polskiej: Sprzątaczka to też pracownik

- Sama Poczta Polska zatrudnia pracowników etatowo i słusznie krytykuje inne spółki za prowadzenie nieuczciwej konkurencji poprzez obniżanie kosztów wynikających z nieetatowego zatrudnienia. W tej sytuacji tym bardziej apelujemy do zarządu Poczty Polskiej o zmianę warunków zamówienia - dodało OPZZ.

Poczta pracuje nad kodeksem dobrych praktyk

W odpowiedzi na apel rzecznik PP Zbigniew Baranowski podkreślił, że proces cywilizowania rynku pracy "zapewne jeszcze potrwa", a publiczny operator pocztowy pozytywnie wyróżnia się pod tym względem od innych podmiotów działających na rynku. Dodał też, że w Poczcie trwają właśnie prace nad "kodeksem dobrych praktyk", dotyczącym m.in. stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych.

Czytaj też: Poczta Polska odpowiada Konfederacji Lewiatan. Troskę o rynek pracy niech zaczną od siebie samych

- Chciałbym podkreślić, że odkąd weszły w życie nowe przepisy prawa zamówień publicznych, Poczta Polska stosuje także inne kryteria (poza ceną) np. termin płatności, długość okresu gwarancji, termin dostawy, doświadczenie wykonawców, funkcjonalność urządzeń. Aktualnie w Poczcie Polskiej trwają prace nad kodeksem dobrych praktyk kupieckich, który całościowo zaadresuje te kwestie w tym związane ze stosowaniem klauzul społecznych - zaznaczył Baranowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA