Nierzetelność to bolączka polskich firm

Aż 80 proc. firm straciło pieniądze lub dobra, bo zanim podpisali kontrakty, skrupulatnie nie sprawdzili swoich kontrahentów, potem było już za późno. Jak sprawdzić czy dana spółka wywiązuje się ze swoich zobowiązań względem kontrahentów i pracowników?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nierzetelność to bolączka polskich firm

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

2 kwi 2014 13:23


Historia Pana Piotra z Wrocławia zaczyna się jak wiele innych, był pomysł na biznes, kredyt na maszyny i ekspresowe zakupy, bo trzeba uruchamiać firmę. Niestety szybko okazało się, że z przedsięwzięcia nic nie będzie, bo firma, która otrzymała zapłatę i miała dostarczyć sprzęt zbankrutowała i zamiast nowego biznesu była utrata pieniędzy i szans na stworzenie własnego interesu.

Czytaj też: Rzetelna Firma, Solidna Firma, Zaufana Firma - jak zapłaci, może być jaka tylko chce

Jak wynika ze statystyk nierzetelność to wciąż bolączka polskiej gospodarki. Aż 33 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez Rzetelną Firmę przyznaje, że straciło w przeszłości ponad 20 tys. zł przez nieuczciwych kontrahentów. Mogli temu zapobiec, dokładnie sprawdzając i prześwietlając potencjalnego partnera biznesowego. Jest to możliwe dzięki całemu wachlarzowi możliwości, które dają nam instytucje gospodarcze.

Na początek jednak warto sprawdzić czy firma nie istnieje tylko na papierze. Choć może się to wydawać niewiarygodne wciąż jeszcze można znaleźć w Internecie przedsiębiorstwa, które tak naprawdę nie istnieją a służą jedynie naciąganiu naiwnych klientów. Zanim więc zdecydujemy się wpłacić pieniądze na konto osoby, która żąda od nas wpłaty zaliczki sprawdźmy czy jest ona zarejestrowana w Głównym Urzędzie Statystycznym i czy posiada NIP.

Osoby fizyczne, które chcą prowadzić działalność gospodarczą lub założyć spółkę cywilną, dokonują wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Pozostałe podmioty, jak spółki z o.o. lub fundacje, rejestruje się w Krajowym Rejestrze Sądowym. Na nasze żądanie firma zobowiązana jest okazać nam aktualny odpis. Aktualność tych dokumentów ma istotne znaczenie, gdyż dzięki temu upewniamy się, że firma nie zawiesiła działalności, lub nie została zlikwidowana. W interesie każdego uczciwego przedsiębiorcy leży uwiarygodnienie się, więc nie powinniśmy napotkać żadnych problemów, gdy będziemy chcieli zapoznać się z dokumentami rejestrowymi firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.