Łatwiej zostać brokerem i agentem ubezpieczeniowym

Kandydaci na brokera z pięcioletnim stażem w branży ubezpieczeniowej są zwolnieni z obowiązku składania egzaminu, zaś przyszli agenci będą musieli egzamin złożyć, jednak bez wcześniejszego uczestnictwa w branżowym szkoleniu.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Łatwiej zostać brokerem i agentem ubezpieczeniowym

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

11 sie 2014 11:08


Jak podkreśla Alexander Konopka, prezes zarządu Gras Savoye Polska, ułatwienia są korzystne dla rynku, bo dotychczasowe wymogi nie odpowiadały na faktyczne potrzeby, co w przypadku agentów nierzadko prowadziło do omijania przepisów.

Aktualnie na rynku potrzebna jest specjalistyczna wiedza w ściśle określonych obszarach. Kilkudziesięciogodzinne szkolenia i egzaminy państwowe obejmujące szereg drugorzędnych zagadnień nie odpowiadały na faktyczne potrzeby rynku i dodatkowo zabierały pośrednikom ubezpieczeniowym cenny czas –mówi Alexander Konopka. – Przecież broker, który zajmuje się ubezpieczeniami osobowymi, nie musi znać się na ubezpieczeniach budowlanych. A zdarzało się, że właśnie z tego powodu nie zaliczał egzaminu brokerskiego. Lepiej, jeśli swój czas poświęci na pogłębianie wiedzy w swojej specjalizacji.

Czytaj też: Ponad 250 osób chciało zostać inno-brokerami

Jak podkreśla, uniwersalność i wiedza ogólna mogą być zaletą małych pośredników ubezpieczeniowych, choć w warunkach silnej konkurencji nawet oni poszukują swoich nisz i specjalizacji. Czas poświęcony na pogłębianie wiedzy specjalistycznej będzie o wiele lepiej wykorzystany niż uczenie się tylko po to, aby spełnić formalne wymogi.

By wykonywać zawody brokera czy agenta ubezpieczeniowego, nadal trzeba będzie spełnić szereg warunków. Kandydat nie może być karany. Niezbędne będzie np. wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz odpowiednie wykształcenie. Trzeba będzie też wykupić polisę odpowiedzialności cywilnej zawodowej.

– Do obydwu regulacji się przychylamy, jeśli będą rzeczywiście wykonywane w taki sposób, jak zostało to napisane – zaznacza prezes Gras Savoye Polska. – Umożliwią one większej liczbie osób dostęp do tego zawodu po spełnieniu odpowiednich kryteriów. Takie podejście powinno spełnić oczekiwania rynku.

Jak tłumaczy Konopka, w branży ubezpieczeniowej trzeba stale doskonalić swoją ofertę i standardy jakości, niezależnie od tego, czy przepisy tego wymagają, czy nie. Wymaga tego rynek. Niewielkie jest więc ryzyko, że łatwiejszy dostęp do zawodów ubezpieczeniowych zagrozi jakości obsługi klientów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA