Kolejna tura rozmów z Rosją ws. przewoźników

W piątek (19 lutego) kontynuowane mają być w Moskwie polsko-rosyjskie rozmowy dot. zasad wykonywania przewozów drogowych oraz liczby zezwoleń na 2016 r.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Kolejna tura rozmów z Rosją ws. przewoźników

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jk

19 lut 2016 8:39


W czwartek (18 lutego) w Moskwie odbyła się kolejna tura rozmów polsko-rosyjskiej komisji mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych w sprawie zasady wykonywania transportu oraz ustalenia kontyngentu zezwoleń na przewozy drogowe dla obydwu krajów na rok 2016.

W piątek (19 lutego) w rozmowach mają uczestniczyć wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiedzialny za transport Jerzy Szmit i wiceminister transportu Federacji Rosyjskiej Nikołaj Asauł.

O północy z poniedziałku (15 lutego) na wtorek (16 lutego) straciły ważność pozwolenia na transport samochodowy towarów do Rosji. Do tej pory Polska i Rosja nie doszły do porozumienia ws. zasad i liczby pozwoleń na przewóz towarów. Oznacza to, że na razie polscy przewoźnicy mogą jeździć do Rosji tylko na podstawie specjalnych międzynarodowych zezwoleń - których Polska posiada 168.

Fot. Twitter/MIB Fot. Twitter/MIB

W grudniu ub.r. Rosjanie wydali przepisy wykonawcze do umowy międzyrządowej z 1996 r., która określa zasady realizowania przewozów drogowych pomiędzy Polską a Rosją. Zmieniły one znaczenie pojęcia przewozu na rzecz kraju trzeciego. Nowe przepisy strona rosyjska rozciąga także na towary produkowane w Polsce, np. przez filie firm zagranicznych traktując je, jako przewóz na rzecz kraju trzeciego. A liczba zezwoleń na tego typu przewóz jest bardzo ograniczona.

Według danych Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) brak zezwoleń na transport do Rosji to straty dla ponad 2,5 tys. firm mających flotę kilkunastu tysięcy samochodów. ZMPD szacuje, że brak porozumienia to strata 200 tys. przejazdów rocznie. Wartość każdego z nich to około 2 tys. euro.

W 2015 r. obowiązywał kontyngent w wysokości 250 tys. zezwoleń dla polskich kierowców podzielonych na trzy kategorie: przewozy tranzytowe, przewozy dwustronne i tzw. kraje trzecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA