KNF: część OFE musi poprawić treść informacji dla klientów

Komisja Nadzoru Finansowego prześwietliła informacje przygotowane przez fundusze emerytalne dla klientów i zamieszczone na stronie ZUS. Nadzorca ma poważne zastrzeżenia, gdyż niektóre z dokumentów zawierają niepełne informacje, a część można uznać za reklamę.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

KNF: część OFE musi poprawić treść informacji dla klientów

PODZIEL SIĘ


Autor: Przegląd pras

25 mar 2014 17:49


We wtorkowym komunikacie nadzorcy czytamy, że "w niektórych wypadkach wzmiankowane informacje nie spełniają wymogów wynikających z przepisów prawa".

"Chodzi tu zwłaszcza o przypadki, w których dane zamieszczone we wzmiankowanych informacjach są niepełne, wykraczają poza zakres określony w przepisach (...), czy też określone dane podawane są w sposób mogący wprowadzać w błąd odbiorcę informacji. KNF dostrzega także w omawianych informacjach treści, które mogą być uznane za noszące znamiona i cechy zbliżone do działalności reklamowej" - napisano.

"Poczyniona analiza pozwala na sformułowanie opinii, iż otwarte fundusze emerytalne starają się traktować informacje (...) jako miejsce, w którym mogą podawać wiele danych, w różnorodnej konfiguracji oraz zestawieniu" - dodano.

- Informacje przekazane przez fundusze emerytalne były konstruowane w różny sposób. Zwracamy więc uwagę, aby przekaz był jednolity i porównywalny - powiedział PAP Maciej Krzysztoszek z biura prasowego Komisji Nadzoru Finansowego.

W ocenie KNF jeśli informacja OFE zawiera wątpliwe treści, fundusz powinien niezwłocznie przygotować nową informację.

Przedstawiciele funduszy na razie ostrożnie odnoszą się do komunikatu nadzorcy.

- Będziemy uważnie analizować uwagi KNF - powiedział PAP rzecznik Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych Marek Wilhelmi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA