Europejski Trybunał Sprawiedliwości sprawdzi legalność przepisów stosowanych wobec Ubera

Europejski Trybunał Sprawiedliwości określi, czy krajowe przepisy stosowane wobec usług cyfrowych, takich jak Uber, są legalne i zgodne z prawem europejskim.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Europejski Trybunał Sprawiedliwości sprawdzi legalność przepisów stosowanych wobec Ubera

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

21 lip 2015 8:22


Hiszpański sędzia zwrócił się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości o wyjaśnienie, czy kojarząca płatnych pasażerów z kierowcami samochodów osobowych aplikacja mobilna Uber jest usługą transportową czy też usługą cyfrową.

Jak poinformował w poniedziałek (20 lipca) przedstawiciel Ubera, sędziemu z Barcelony chodzi o rozstrzygnięcie kwestii prawnej, jaka wynika z pozwu złożonego przez największą w tym mieście firmę taksówkową przeciwko Uberowi.

Firmy taksówkarskie zarzucają Uberowi nieuczciwą konkurencję

"Dzisiejsza wiadomość oznacza, że Europejski Trybunał Sprawiedliwości ma teraz określić, czy krajowe przepisy stosowane obecnie wobec usług cyfrowych, takich jak Uber, są legalne i zgodne z prawem europejskim" - powiedział w trakcie telekonferencji szef działu polityki ekonomicznej Ubera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Mark MacGann.

Od czasu gdy założony w USA Uber podjął w 2011 roku działalność w Europie, natrafia tam na silny opór ze strony tradycyjnych firm taksówkowych, które zarzucają mu nieuczciwą konkurencję poprzez omijanie lokalnych przepisów dotyczących licencji i bezpieczeństwa. Z odpowiednimi pozwami występowano już do sądów w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii i Hiszpanii. Według MacGanna należy oczekiwać, że werdykt Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości zapadnie jesienią przyszłego roku.

Trybunał sprawdzi Ubera

Sędzia z Barcelony zwrócił się do mającego siedzibę w Luksemburgu unijnego trybunału z pytaniem, czy Uber zajmuje się "zwykłą działalnością przewozową", czy też jest to "elektroniczne pośrednictwo lub usługa społeczeństwa informacyjnego".

Potwierdzenie, że chodzi tutaj o "zwykłe usługi przewozowe" podporządkowałoby Ubera bardziej rygorystycznym przepisom w sprawach licencji, ubezpieczeń i bezpieczeństwa. Natomiast jako dostawca usług społeczeństwa informacyjnego mógłby korzystać z przewidzianej unijnymi normami ochrony prawnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.