Dobre wyniki, jeszcze lepsza prognoza dla rynku agencji zatrudnienia w Polsce

Obroty całkowite agencji należących do Polskiego Forum HR w trzecim kwartale tego roku wzrosły w ujęciu rok do roku o prawie 17 proc. W porównaniu do drugiego kwartału bieżącego roku, nastąpił wzrost na poziomie 15,5 proc.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Dobre wyniki, jeszcze lepsza prognoza dla rynku agencji zatrudnienia w Polsce

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

25 lis 2013 10:01


- Największe obroty niezmiennie generuje usługa pracy tymczasowej, która stanowi aż 89 proc. obrotów całkowitych wypracowanych przez agencje zatrudnienia. W porównaniu do drugiego kwartału br. wzrost obrotów w tym zakresie był na poziomie 16,3 proc. a w porównaniu do poprzedniego roku wyniósł ponad 19,3 proc.- komentuje Anna Wicha, prezes Polskiego Forum HR.

- Trzeci kwartał z reguły jest najlepszy w całym roku. Tak jak przewidywaliśmy pierwsza połowa 2013 roku była dość stabilna bez większych wzrostów, natomiast w drugiej połowie roku wyniki agencji są już dużo lepsze. Przewidujemy, że ten rok zamkniemy z 18-20 procentowym wzrostem - komentuje Anna Wicha, Prezes Polskiego Forum HR.

Praca tymczasowa nie tylko na produkcji

Jak informuje prezes Polskiego Forum HR, praca tymczasowa wykorzystywana jest głównie na stanowiskach produkcyjnych, które stanowią aż 78 proc. obrotów. - Warto nadmienić, że udział stanowisk nieprodukcyjnych w zatrudnieniu pracowników tymczasowych stale rośnie, w porównaniu do drugiego kwartału br. wzrósł o 1 punk procentowy, a w porównaniu do trzeciego kwartału 2012 roku, aż o 3 punkty procentowe. Pracownicy tymczasowi zatrudniani na stanowiskach nieprodukcyjnych (tzw. białe kołnierzyki) to głównie pracownicy call center oraz pracownicy biurowi niższego i średniego szczebla - mówi.

Liczba pełnych etatów w ujęciu rocznym wzrosła o ponad 21 proc., a w porównaniu do drugiego kwartału br. aż o 19,7 proc. Większy wzrost liczby pełnych etatów w porównaniu do wzrostu obrotów świadczy o tym, że pracownicy zatrudniani są na coraz dłuższe okresy. Wśród agencji zrzeszonych w Polskim Forum HR 86 proc. pełnych etatów zostało przepracowanych na podstawie umów o pracę, co kłóci się ze stereotypem pracy tymczasowej jako krótkich umów zawieranych w oparciu o umowy cywilnoprawne.

Agencje mają coraz więcej klientów

Systematycznie rośnie również liczba klientów korzystających z formuły pracy tymczasowej. W porównaniu do trzeciego kwartału 2012 roku, liczba klientów wzrosła o 5 proc. natomiast w porównaniu do drugiego kwartału tego roku o 2 proc. -Obserwujemy wzrost liczby klientów w branżach, które wcześniej nie korzystały z tej formy zatrudnienia lub korzystały w bardzo małym zakresie. Klienci przekonali się do tego typu rozwiązań i chętniej korzystają z usług agencji - komentuje Wicha.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA