Zła opinia o pracodawcy odstrasza już mniej

Prawie co drugi kandydat nie zacząłby pracować firmie, która ma złą reputację Z opinią o pracodawcy najbardziej liczą się specjaliści z branży IT. Najmniej zatrudnieni w marketingu i w reklamie.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zła opinia o pracodawcy odstrasza już mniej

PODZIEL SIĘ


Autor: DB

19 mar 2013 8:00


Takie wnioski wysuwają się na podstawie badania Kandydat 2012 przeprowadzonego na zlecenie portalu Pracuj.pl.

W porównaniu z 2011 r. zmienił się sposób postrzegania pracodawców przez kandydatów do pracy. Spadła liczba osób, z 58 do 48 proc., które odmówiłyby podjęcia zatrudnienia w firmie o złej reputacji, nawet gdyby proponowane wynagrodzenie było atrakcyjne.

Spadek znaczenia opinii o firmie przy poszukiwaniu nowego pracodawcy wynika z trudnej sytuacji na rynku pracy. W czasie spowolnienia pracownicy więcej wagi przykładają do możliwości podjęcia pracy niż do wizerunku firmy.

Najbardziej skłonne do pracy w firmie o złej reputacji są osoby niepracujące i aktywnie szukające pracy (połowa wskazań). Z kolei tylko co trzecia osoba mająca stałą pracę zdecydowałoby się przyjąć ofertę od pracodawcy, którego wizerunek budzi wątpliwości.

Pracodawcy nie powinni jednak zaniedbywać działań wizerunkowych.

- Wizerunek pracodawcy można porównać z postrzeganiem marki produktowej przez konsumentów. Firma promuje swoje produkty, licząc na zwiększenie przychodów i utrzymanie stałej obecności na rynku - mówi Izabela Bartnicka odpowiedzialna za projekty employer brandingowe w Grupie Pracuj.

Dodaje, że dzięki promowaniu marki dział HR zapewnia sobie lepsze dotarcie do talentów, skuteczność i trafność prowadzonych procesów rekrutacyjnych oraz obniżenie ich kosztu.

Wizerunek pracodawcy jest bardzo ważny dla pracowników IT, bo dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii i stale rosnące zapotrzebowanie na pracowników tego sektora sprawia, że często kandydaci przy podobnych warunkach finansowych mają do wyboru kilku pracodawców.

Reputacja pracodawcy jest również ważna dla specjalistów z branży finansowej oraz edukacyjno-szkoleniowej i ochrony zdrowia. Tylko 36 proc. respondentów reprezentujących te sektory rozważyłoby ofertę pracy w firmie o złej opinii. Tu z kolei, istotne wydaje się zaufanie do marki i jej wiarygodność, również w oczach odbiorców produktów i usług, które oferują pracownicy tych instytucji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Majka 2015-03-28 22:35:14

Jest wiele innych adresów, gdzie można poszukać informacji o pracodawcy tj. mojpracodawca.pl albo tutajpracuje.pl. Tam np przypadkiem znalazłam o opinie o firmie Galenus, w której pracuję. Same plusy, potwierdzam :)

Magda 2014-06-13 11:41:20

uważam, że jednak jeszcze ważna jest opinia o pracodawcy znaleziona w internecie - polecam też artykuł na blogu gowork

REKLAMA