Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent

0 0
Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent
Puste biurka, ogromne sale konferencyjne zajmowane zaledwie przez 2-3 osoby, tłum w stołówce i brak miejsc do poufnej rozmowy telefonicznej – to jedne z wielu przejawów nieefektywnego wykorzystania powierzchni biurowej. (Fot. fotolia)

• 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje miejsce pracy przed podpisaniem umowy.
• Poziom zajętości biurek wynosi średnio 50-60 proc.
• Firmy posiadające pracowników o wysokim zaangażowaniu wykazują wyższe przychody operacyjne o 19,2 proc.

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez ekspertów grupy Nowy Styl oraz pracowników agencji rekrutacyjnej Antal, istnieje kilka aspektów biznesowych motywujących do zmiany biura. Jednym z nich jest rozwój organizacji lub przeniesienie siedziby firmy. Wzrost zatrudnienia pracowników oraz zmiany organizacyjne powodują poszukiwania większej, bardziej optymalnej przestrzeni pracy. Analizy europejskiego rynku fuzji i przejęć pokazują, że czynnik ten jest coraz to bardziej powszechny, a Polska plasuje się jako jeden z bardziej aktywnych krajów pod tym względem.

Czytaj też: Adam Krzanowski, Grupa Nowy Styl: Jeżeli ktoś we wszystkim mi przytakuje, choć uważa inaczej, to jest to katastrofa

Kolejną przyczyną dynamicznych zmian biurowych jest zwiększenie świadomości organizacji w zakresie budowania atrakcyjnego wizerunku zewnętrznego. Strategiczne podejście do pozytywnego kreowania swojej marki jako potencjalnego pracodawcy, partnera biznesowego czy dostawcy usług jest ściśle związane ze spójną i zaplanowaną komunikacją.

Najbardziej dostępnym elementem tej komunikacji staje się przestrzeń biurowa będąca reprezentacyjną wizytówką firmy. Ma ona wpływ na kształtowanie pierwszego wrażenia podczas kontaktów biznesowych, jak i przyciąganie młodych, utalentowanych pracowników.

Źródło: IDA (2012), New ways od working.
Źródło: IDA (2012), New ways od working.

Badania wskazują, że 50 proc. polskich studentów i absolwentów jest zainteresowanych opinią pracowników na temat atmosfery i warunków pracy u potencjalnego pracodawcy, a 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje stanowisko pracy lub miejsce pracy przed podpisaniem umowy.

Względy ekonomiczne i chęć podwyższenia rentowności użytkowanej przestrzeni biurowej to następny czynnik oddziałujący na decyzję o nowym biurze. Puste biurka, ogromne sale konferencyjne zajmowane zaledwie przez 2-3 osoby, tłum w stołówce i brak miejsc do poufnej rozmowy telefonicznej – to jedne z wielu przejawów nieefektywnego wykorzystania powierzchni biurowej, jakie konsultanci grupy Nowy Styl zaobserwowali podczas realizacji projektów badawczych dla swoich klientów.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.