Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent

• 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje miejsce pracy przed podpisaniem umowy.
• Poziom zajętości biurek wynosi średnio 50-60 proc.
• Firmy posiadające pracowników o wysokim zaangażowaniu wykazują wyższe przychody operacyjne o 19,2 proc.

REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wygląd biura ma znaczenie. Zwraca na niego uwagę co drugi student i absolwent

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 sty 2016 13:29


Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez ekspertów grupy Nowy Styl oraz pracowników agencji rekrutacyjnej Antal, istnieje kilka aspektów biznesowych motywujących do zmiany biura. Jednym z nich jest rozwój organizacji lub przeniesienie siedziby firmy. Wzrost zatrudnienia pracowników oraz zmiany organizacyjne powodują poszukiwania większej, bardziej optymalnej przestrzeni pracy. Analizy europejskiego rynku fuzji i przejęć pokazują, że czynnik ten jest coraz to bardziej powszechny, a Polska plasuje się jako jeden z bardziej aktywnych krajów pod tym względem.

Czytaj też: Adam Krzanowski, Grupa Nowy Styl: Jeżeli ktoś we wszystkim mi przytakuje, choć uważa inaczej, to jest to katastrofa

Kolejną przyczyną dynamicznych zmian biurowych jest zwiększenie świadomości organizacji w zakresie budowania atrakcyjnego wizerunku zewnętrznego. Strategiczne podejście do pozytywnego kreowania swojej marki jako potencjalnego pracodawcy, partnera biznesowego czy dostawcy usług jest ściśle związane ze spójną i zaplanowaną komunikacją.

Najbardziej dostępnym elementem tej komunikacji staje się przestrzeń biurowa będąca reprezentacyjną wizytówką firmy. Ma ona wpływ na kształtowanie pierwszego wrażenia podczas kontaktów biznesowych, jak i przyciąganie młodych, utalentowanych pracowników.

Źródło: IDA (2012), New ways od working. Źródło: IDA (2012), New ways od working.

Badania wskazują, że 50 proc. polskich studentów i absolwentów jest zainteresowanych opinią pracowników na temat atmosfery i warunków pracy u potencjalnego pracodawcy, a 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje stanowisko pracy lub miejsce pracy przed podpisaniem umowy.

Względy ekonomiczne i chęć podwyższenia rentowności użytkowanej przestrzeni biurowej to następny czynnik oddziałujący na decyzję o nowym biurze. Puste biurka, ogromne sale konferencyjne zajmowane zaledwie przez 2-3 osoby, tłum w stołówce i brak miejsc do poufnej rozmowy telefonicznej – to jedne z wielu przejawów nieefektywnego wykorzystania powierzchni biurowej, jakie konsultanci grupy Nowy Styl zaobserwowali podczas realizacji projektów badawczych dla swoich klientów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA