Wielkanoc to dobra okazja do motywacji pracowników

Badania „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych” pokazują, że dla ponad 31 proc. organizacji okres wiosenny i zbliżające się Święta Wielkiej Nocy są okazją do dodatkowej motywacji zespołu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wielkanoc to dobra okazja do motywacji pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

10 kwi 2014 10:25


Okoliczności, które przedsiębiorstwa wykorzystują do budowaniania lojalności personelu są od lat niezmienne. Najczęściej pracownicy otrzymują świadczenia pozapłacowe w związku z najważniejszymi w Polsce świętami. Spośród świątecznych okazji nadchodząca Wielkanoc z 31,2 proc. wskazań zajmuje drugie miejsce tuż po Bożym Narodzeniu.

Jak firmy motywują?

Wyniki badań niezależnego Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia pokazują, że w ramach niegotówkowych rozwiązań praktycznie co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce w celach motywacyjnych stosuje kupony i karty podarunkowe. Do najpopularniejszych świadczeń niegotówkowych oferowanych w firmach należą również paczki (42 proc. wskazań) oraz dodatkowe szkolenia i kursy językowe (40 proc.). Dużą popularnością cieszą się także bilety na imprezy kulturalne (28 proc.) i rozwiązania sportowo-rekreacyjne (17 proc.).

Rosną kwoty przeznaczone na świadczenia

Z badań Rynek i Opinia wynika, że średnia kwota przeznaczona na wszystkie świadczenia pozapłacowe przypadająca rocznie na jednego pracownika wynosi 726 zł. Mimo mniej sprzyjających warunków ekonomicznych to wzrost o 17 zł (2,4 punktu procentowego) w stosunku do roku 2013, kiedy to kwota ta wynosiła 709 zł.

Pokazuje to, że pracownicy mogą w tym roku liczyć na większy zastrzyk wiosennej motywacji od swoich pracodawców. Przedsiębiorcy coraz lepiej rozumieją, że aby osiągnąć sukces rynkowy należy stale zwiększać lojalność zatrudnionych i podnosić efektywność zespołu. Dlatego systematycznie włączają świadczenia pozapłacowe do systemu wynagrodzeń.

Motywacyjna energia

Badania pokazują, że kupony i karty podarunkowe na stałe wpisały się w systemy motywacji pozapłacowej stosowanej przez działające na polskim rynku firmy. Kupony i karty podarunkowe są jednymi z najczęściej wybieranych świadczeń, ponieważ dzięki największej w Polsce sieci akceptującej sprawiają, że każdy z obdarowanych pracowników, niezależnie od płci, wieku czy sytuacji życiowej, zrealizuje je w taki sposób, który sprawi mu największą satysfakcję.

Wartością dodaną jest dla zatrudnionych także pakiet atrakcyjnych promocji, które podwyższają faktyczną siłę nabywczą kuponów czy kart. rabaty sięgają nawet 55 proc., dzięki czemu wartość otrzymanego prezentu zwiększa się ponad dwukrotnie, co sprawia, że jest on dla pracowników zdecydowanie atrakcyjniejszą formą motywacji niż dodana do pensji gotówka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA