Wartości mają coraz większe znaczenie w miejscu pracy. Zwłaszcza dla młodych

0 0
Wartości mają coraz większe znaczenie w miejscu pracy. Zwłaszcza dla młodych
Dla pracowników ważna jest przyjaźń. Wskazało ją 14 proc. ankietowanych., a wśród pracodawców – tylko 1 proc. (Fot. mat. pras.)

• Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni między 1983 a 1994 rokiem, coraz częściej opierają swoją karierę na wartościach osobistych.
• Blisko połowa młodych przyznała, że odmówiła wykonania w pracy zadania, które kłóciło z ich zasadami etycznymi – wynika z badania Deloitte.
• Na pierwszym miejscu stawiane są rodzina i zdrowie, a następnie uczciwość.

– Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym wartości mają istotne znaczenie. Na pierwszym miejscu bezwzględnie jest szczęście rodzinne, na drugim szeroko rozumiane zdrowie, później uczciwość – przekonuje Michał Nowak, dyrektor zarządzający w firmie doradczej Okaeri Consulting. – Miałem przyjemność pracować z pracodawcami z listy „Forbesa”. Co ciekawe, każdy z nich wskazywał, że rodzina miała kolosalne znaczenie dla osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Jak wynika z badania Okaeri Consulting i Human Graph wbrew dość powszechnej opinii wyższe wartości, w tym religia, są istotne, zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Poproszeni o wskazanie trzech wartości, które powinny być ważne dla osoby pragnącej osiągnąć sukces w biznesie, obie grupy najczęściej wskazywały „uczciwe życie”. Odpowiedzi takiej udzieliło 51 proc. pracodawców i 38 proc. zatrudnionych.

Czytaj też: Nieumiejętność zarządzania przez wartości to bolączka polskich liderów

– Tu dysproporcja jest dosyć duża. Podobne były w pytaniach o inne wartości. Dla pracowników ważna jest przyjaźń. Wskazało ją 14 proc. ankietowanych., a wśród pracodawców – tylko 1 proc. To jest granica błędu statystycznego – mówi ekspert.

Michał Nowak, dyrektor zarządzający w firmie doradczej Okaeri Consulting (Fot. Newseria)
Michał Nowak, dyrektor zarządzający w firmie doradczej Okaeri Consulting (Fot. Newseria)

Nowak podkreśla, że w miejscu pracy często toczą się rozmowy na temat wyznawanych wartości. Eksperci podkreślają, że tego typu rozmowy na temat wartości pozwalają w sposób jednoznaczny i czytelny ustalić zasady współpracy w zespołach. Większość badanych potwierdza, że takie rozmowy mają miejsce między podwładnymi (72 proc.) oraz między przełożonymi (87 proc.).

– Trochę inaczej to wygląda, kiedy pytamy wprost o rozmowy na temat religii. Tu gros pracodawców boi przyznać, że rozmawia o kwestiach religii, bo znacznie mniej wskazuje, że takie rozmowy mają miejsce – wyjaśnia Michał Nowak.

Ponad połowa pracowników zadeklarowała, że temat ten przejawia się w rozmowach z przełożonymi. Z kolei do takich rozmów z podwładnymi przyznaje się 35 proc. pracodawców.

Według badania Okaeri Consulting 9 proc. badanych pracowników i 6 proc. pracodawców uważa, że wiara religijna powinna przyświecać osobom, które chcą osiągnąć sukces w biznesie. Ankieta wykazała związek między taką deklaracją a podkreśleniem znaczenia uczciwości w biznesie. Zarówno dla jednej, jak i drugiej grupy wiara okazała się być ważniejsza niż sukces czy sława. 

– Ponad 17 proc. pracodawców i 13 proc. pracowników wskazało, że wiara i wartości religijne mają znaczenie w prowadzeniu biznesu i osiągnięcie sukcesu w ich branży – dodaje Nowak.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.