W biznesie jak w życiu. Warto mieć wartości

Tworzenie wartości, komunikowanie ich i wdrażanie stanowi podstawę budowania marki i tożsamości firmy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

W biznesie jak w życiu. Warto mieć wartości

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

15 mar 2013 9:02


Okazuje się, że firmy z własnym systemem wartości osiągają lepsze wyniki finansowe niż te, które go nie stworzyły. Jeśli pracownicy znają zasady, na jakich działa ich firma, bardziej się z nią identyfikują, a co za tym idzie są do niej bardziej przywiązani.

- Wartości są dla firmy jak kod DNA. Mają duży wpływ na jej funkcjonowanie - uważa Urszula Zając-Pałdyna, HR business partner z Grupy Pracuj. Jej zdaniem gdyby w 1993 r. firma Apple nie wydała podręcznika pracownika, w którym sformułowała swe wartości, zapewne nie odniosłaby sukcesu.

- W USA aż 58 proc. młodych zdolnych ludzi zwraca uwagę na wartości i kulturę organizacyjną przyszłego miejsca pracy - mówi Izabela Bartnicka, starszy konsultant ds. projektów w Grupie Pracuj.pl. - Pieniądze były brane pod uwagę dopiero na czwartym miejscu.

Zgodnie z najświeższym raportem Corporate Value Index, z początku lutego, sporządzonym przez Ecco International Communications Network najczęściej deklarowaną wartością firmową w Polsce jest jakość, a na świecie - innowacje.

Ważne, aby wartości były prawdziwe. - Firma musi być taka, za jaką się podaje - uważa Urszula Zając-Pałdyna.

Wartości firmy stanowią jej fundament, który niełatwo naruszyć w trudnych czasach kryzysu, dlatego organizacje, które mają je zdefiniowane, lepiej znoszą perturbacje. Istotne też, aby wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska, się z nimi identyfikowali i uważali za swoje.

- W firmie z wartościami to one są szefem - podsumowuje Izabela Bartnicka z Grupy Pracuj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA