Te filmy to coś więcej niż gadające głowy o pracy w korpo

W dobie walki o kandydatów firmy sięgają po nowe oręże – filmy rekrutacyjne. W krótkich spotach słowem i obrazem opowiadają o swojej organizacji. Niektóre z nich to niemalże kinowe produkcje.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Te filmy to coś więcej niż gadające głowy o pracy w korpo

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

17 lip 2014 6:21


– Filmy rekrutacyjne to odpowiedź na zmieniające się preferencje kandydatów w zakresie form komunikacji – mówi Anna Mikulska, employer branding director i partner w firmie MJCC Employer Branding Consultants.

Taka produkcja może wpływać na markę pracodawcy, a dobrze zrobiona jest szybkim oraz sugestywnym narzędziem komunikacji. 
– Film pozwala zajrzeć za firmowe kulisy i poczuć atmosferę pracodawcy, a to coś, czego często szukają potencjalni pracownicy. Może też w prosty sposób rozprawiać się ze stereotypami czy lekkostrawnie wyjaśniać skomplikowane procesy – wyjaśnia Anna Mikulska.

Do „lekkostrawnych" z pewnością należy film stworzony przez katowicki oddział Capgemini, w którym występują jego pracownicy.

Na wielkim ekranie sieci

Organizacje poza umieszczaniem filmów na stronie karierowej, dzielą się również nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych albo wykorzystują je do urozmaicenia prezentacji, np. warsztatów na uczelniach czy wystąpień w czasie konferencji branżowych.

– W przypadku filmów zabawnych, zaskakujących, nakręconych wokół ciekawego pomysłu, można też liczyć na dystrybucję wirusową, czyli przesyłanie ich sobie przez internautów - podkreśla Miklulska.

Wiele filmów kręconych przez organizacje ląduje w sieci. A niektóre z nich biją rekordy popularności. Tak było chociażby w przypadku spotu „The Candidate" Heinekena.

Zdaniem eksperta od employer brandingu z MJCC, zdecydowanie rzadziej zdarzają się kampanie telewizyjne, ale i takie przykłady można w Polsce znaleźć: w bieżącym roku spoty reklamowe nadawały m.in. PZU (słynny film z kurą można obejrzeć tutaj) czy McDonald's (do obejrzenia tutaj).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA