Targi pracy miejscem przetargowym. Długopisy już tylko dla łowców

Dobrze przygotowane stanowisko rekrutacyjne na targach pracy jak magnes przyciąga najlepszych pracowników.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Targi pracy miejscem przetargowym. Długopisy już tylko dla łowców

PODZIEL SIĘ


Autor: Karolina Kiszewska

27 mar 2013 13:46


Każda firma na targach pracy ma do dyspozycji wydzielone stanowisko, dzięki któremu może się prezentować odwiedzającym targi gościom. To właśnie tam warto zgromadzić wszystkie niezbędne materiały.

 Na większości stanowisk znajdują się ulotki i foldery przedstawiające zakres działania firmy. Jednak pracodawcy coraz częściej rezygnują z gadżetów reklamowych, które przyciągają jedynie „łowców", a nie potencjalnych pracowników.

- Do niedawna firmy prześcigały się w tworzeniu różnych gadżetów m. in. długopisów, czy okularów i koszulek, jednak z każdym rokiem jest tego zdecydowanie mniej. Być może dzieje się tak za sprawą cięć budżetowych. Na naszym stoisku można oczywiście dostać długopis czy notatnik, ale są to przede wszystkim wizytówki z adresem strony, przez którą można złożyć aplikację - komentuje Paulina Rąpała z Centrum Doradztwa Personalnego z ING Banku Śląskiego.

Na targi pracy firma wysyła przedstawicieli, którzy są odpowiedzialni za przekazywanie podstawowych informacji na temat firmy, ale także za udzielanie rzetelnych odpowiedzi na zadawane przez odwiedzający targi pytania.

- Zainteresowani mogli zapoznać się z firmą bez werbalnego kontaktu z konsultantem. Oprócz tego mieliśmy także foldery, które przedstawiały czym zajmowaliśmy się do tej pory oraz jakie mamy osiągnięcia - mówi Anna Mankiewicz, asystent ds. marketingu z Veritech.

Firmy decydują się także na przygotowanie specjalnych gazetek, które są redagowane pod kątem targów pracy. Znajdują się tam niezbędne informacje o firmie oraz dotychczasowe osiągnięcia jej pracowników. Zainteresowani dowiedzą się z nich także podstawowych informacji na temat przebiegu procesu rekrutacyjnego.

Firmy zdają sobie sprawę z tego, że aby zachęcić zainteresowanych do odwiedzenia ich stanowiska, miejsce to musi być ciekawe. Oprócz udogodnień multimedialnych (ekrany, ścieżka dźwiękowa z nagraną reklamą firmy), pojawiają się elementy charakterystyczne dla danej firmy. Goście targów mają więc możliwość przyjrzenia się z bliska urządzeniom, z którymi być może przyjdzie im pracować. Firmy chcą pokazać czym się wyróżniają na tle innych, dlaczego warto właśnie u nich podjąć pracę.

- Na naszym stanowisku postawiliśmy na elementy multimedialne. Na ekranie przez cały czas wyświetlana była prezentacja na temat specyfiki naszej firmy. Zainteresowani mieli możliwość uzyskania informacji - dodaje Anna Mankiewicz.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA