Social media, feedback: Czas odgrywa kluczową rolę dla młodych

Stara formuła oceny satysfakcji pracowników przeprowadzanej raz do roku czy raz na kwartał już nie jest wystarczająca i nie odpowiada potrzebom młodego pokolenia, które właśnie wchodzi na rynek pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Social media, feedback: Czas odgrywa kluczową rolę dla młodych

PODZIEL SIĘ


Autor: Patrycja Liniewicz

2 paź 2017 19:13


• Feedback to jeden z często używanych terminów w obszarze HR, który od kilku lat zajmuje ważne miejsce w słowniku branżowym.

• Niestety, często za tym „modnym” słowem nie idą optymalne działania i nie spełnia on swojej podstawowej roli.

Feedback jest narzędziem służącym do udzielania informacji zwrotnej o jakości realizacji zadań, nastrojach i postawach pracowników. Pozwala na eliminację błędów, motywowanie, rozwój oraz budowanie zaangażowania zespołu i identyfikacji z firmą, pod warunkiem, że będzie skuteczny i wiarygodny.

Narzędzie, jakim jest feedback, musi zostać dobrane optymalnie do profilu pracowników danej organizacji. Inaczej powinniśmy pytać o informację zwrotną w firmie gdzie przeważają młodzi specjaliści z branży IT, a inaczej w zakładzie produkcyjnym. Pewnym jest natomiast, że stara formuła oceny satysfakcji pracowników przeprowadzanej raz do roku czy raz na kwartał już nie jest wystarczająca i nie odpowiada potrzebom młodego pokolenia, które właśnie wchodzi na rynek pracy.

Bo liczy się czas

Już o pokoleniu Y mówiliśmy, że jest bardzo wymagające i bezkompromisowe. Dzisiaj pierwsze kroki na rynku pracy stawia pokolenie Z, które wychowywało się w czasach dynamicznego wzrostu roli internetu i nowoczesnych kanałów komunikacyjnych, pozwalających na wymianę informacji w czasie realnym. Dla tych młodych ludzi nowoczesna technologia jest naturalnym elementem ich życia. Oczekują więc szybkiej informacji zwrotnej na zasadzie akcja-reakcja, nie interesują ich coroczne oceny okresowe. Przedstawiciele pokolenia Y i Z są gotowi na częste zmiany na ścieżce kariery zawodowej i dużo trudniej zdobyć ich lojalność.

Pracownik jak klient

Pozyskanie i utrzymanie wartościowych pracowników to na obecnym rynku pracy duże wyzwanie dla każdego działu HR. Tym bardziej wzrasta znaczenie odpowiedniego feedbacku w organizacji. Musimy zmienić optykę patrzenia na obszar zarządzania zasobami ludzkimi, odejść od przestarzałych technik i czerpać z innych obszarów i narzędzi np. sprzedażowych. Przecież wszyscy pracownicy są dla nas jednocześnie klientami, dlatego musimy skupić się na budowaniu z nimi trwałych relacji oraz dbaniu o ich satysfakcję. Takie propracownicze podejście przynosi obustronną korzyść i czerpią z niego zarówno pracodawcy, jak i pracownicy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.