Social media: Coraz więcej firm buduje własne platformy

- Z jednej strony wewnętrzne platformy społecznościowe mają wiele zalet, które dostrzegamy jako organizacje. Z drugiej są odpowiedzią na potrzeby pracowników - mówi Dominika Nawrocka z Capgemini.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Social media: Coraz więcej firm buduje własne platformy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 paź 2017 22:48


• Ostatnie badania opublikowane w International Journal of Information Management pokazują, że coraz więcej nowoczesnych firm otwiera własne platformy społecznościowe (Internal Social Media, ISM).

• Eksperci uważają, że to już nie tylko trend, lecz standard w przypadku dużych międzynarodowych organizacji, które chcą dotrzeć także do przedstawicieli najmłodszych pokoleń na rynku pracy.

• Jedną z nich jest Capgemini, która uruchomiła platformę BirthdayCapsule.pl.

Początki Internal Social Media (ISM) ściśle związane są z sukcesem Facebooka. Portal społecznościowy, który powstał w 2004 roku, już cztery lata później pozwolił znaleźć się jego założycielowi, Markowi Zuckerbergowi, w rankingu najbogatszych ludzi na świecie "Forbesa" z majątkiem rzędu 1,5 mld dolarów.

Facebook rozwijał się szybko stając się popularnym narzędziem służącym do komunikacji między ludźmi na całym świecie, pozwalającym tworzyć internetowe społeczności, dzielić ze znajomymi wspomnieniami z wakacji w postaci zdjęć czy profesjonalnymi materiałami, takimi jak artykuły fachowe. Zalety Facebooka mniej więcej siedem, osiem lat temu zaczęli dostrzegać pracodawcy, którzy postanowili wykorzystać je, tworząc własne media społecznościowe.

Wśród pierwszych platform określanych mianem ISM znajdują się Chatter, Jive czy Beehive. Kolejne powstawały bardzo szybko, odnosząc duże sukcesy. Wiele z nich pozwalało bowiem zacierać granicę między komunikacją zawodową, a prywatną. Pracownicy mogli zakładać profile, dodawać zdjęcia, odnajdywać się wzajemnie i nawiązywać kontakty. Na świecie zaczęła się rewolucja w komunikacji biznesowej.

Innowacja staje się normą

Okres przyswojenia przez firmy nowego trendu nie był długi. Już kilka lat temu mówiono otwarcie: ISM przestaje powoli być innowacją, stając się narzędziem wykorzystywanym przez coraz więcej firm do komunikacji z pracownikami, a także do budowania poczucia przynależności do społeczności złożonej z pracowników organizacji.

Popularność ISM potwierdzają także najnowsze badania naukowe. Z przeglądu literatury opisującej rozwój ISM na świecie opublikowanego w International Journal of Information Management wynika, że zagadnienie to również w nauce nie powinno być już traktowane jako innowacja, lecz jako norma zaadaptowana przez wiele organizacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Jasiek 2017-11-29 08:47:53

Właśnie czytałem bodajże w magazynie social media manager, albo na blogu , nie pamiętam u kogo, że jest zwiększony trend na ISM. Pytanie czy będzie to choć w połowie tak efektywne jak social media typu facebook, instagram... Może w perspektywie długoterminowej się do nich zbliży ;)

Artmetic 2017-10-12 18:09:42

Efektywne kampanie sprzedażowe na Facebooku: artmetic.pl