Romanse w miejscu pracy zagrażają funkcjonowaniu firmy?

– Inną miarą mierzy się temperaturę w związku, a inną w relacji biznesowej. Drogi i metody do ich budowania mogą często stać ze sobą w sprzeczności, a nawet wzajemnie się wykluczać – tłumaczy Agnieszka Jędrejek, starszy specjalista ds. HR w agencji zatrudnienia ManpowerGroup.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Romanse w miejscu pracy zagrażają funkcjonowaniu firmy?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

22 lip 2015 4:19


Z ankiety przeprowadzonej przez serwis Praca.pl wynika, że 40 proc. Polaków pozwoliło sobie na romans w pracy. Z kolei badania CBOS pokazują, że aż 34 proc. osób, które przyznało się do zdrady, nawiązało romans właśnie w pracy. Przykładów nie brakuje.

– U mnie niewinny romans kwitnie od jakiegoś czasu. On całkiem przystojny, zaobrączkowany, dzieciaty, żona na wychowawczym. Ona całkiem atrakcyjna młoda brunetka, singielka, bezdzietna. Wspólne wyjścia na kawę do kuchni, lunche w czasie pracy. Non stop czat mailowy, uśmieszki, miłe słówka itp. – pisze Agnieszka na forum gazeta.pl.

Czytaj też: Biurowe romanse kwitną podczas wyjazdów integracyjnych

Dlaczego romansujemy w pracy? W pracy spędzamy ze sobą jedną trzecią czasu, dlatego też zdaniem Mariki Buckiej, HR specialist z Antal International, to jedna z przyczyn tego zjawiska. – Nierzadko więcej czasu spędzamy ze współpracownikami niż ze swoimi partnerami życiowymi. To powoduje, że chcąc nie chcąc, zbliżamy się do nich również emocjonalnie, gdyż fizycznie są blisko nas na co dzień – komentuje.

Innym powodem, który wymienia Bucka, to pragnienie przeżycia czegoś ekscytującego. – Pogrążeni w codziennej rutynie pracownicy szukają możliwości powrotu do beztroskiego życia bez zobowiązań, nadgodzin czy kredytów. Samo pragnienie jednak nie wystarczy. Często powstanie takiego romansu to zbieg wielu okoliczności – uczestnictwo w imprezach firmowych, wspólne wyjazdy służbowe czy bliska współpraca na co dzień mogą stanowić impuls do wyjścia poza sferę koleżeństwa – tłumaczy.

Negatywne skutki romansu w pracy

– Romans między współpracownikami jednej firmy osadza ich relacje w dodatkowym kontekście, który może sprawić, iż współpraca nie będzie rozpatrywana przez pryzmat wymiernych wyników. Mogą się pojawić mocno subiektywne czynniki wpływające na racjonalność decyzji czy działań. Inną miarą mierzy się temperaturę w związku, a inną w relacji biznesowej. Drogi i metody do ich budowania mogą często stać ze sobą w sprzeczności, a nawet wzajemnie się wykluczać – tłumaczy Agnieszka Jędrejek, starszy specjalista ds. HR w agencji zatrudnienia ManpowerGroup.

Czytaj też: Randkowanie w pracy: Francuzi na tak, Amerykanie zdecydowanie mówią "nie"

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

dobry kolega 2015-07-31 11:16:24

Widać, że Pani autorka wie o czym mówi ;)
Z pozdrowieniami.

REKLAMA