Promocja przedsiębiorczości kontra stereotypy

Promocja przedsiębiorczości nadal jest w Polsce potrzebna - uważa prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak. Zdaniem resortu gospodarki należy walczyć ze stereotypami dot. przedsiębiorców, pokazując dobre przykłady.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Promocja przedsiębiorczości kontra stereotypy

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

8 maj 2013 21:43


Prezes PARP podczas środowego spotkania "Samorząd i przedsiębiorcy - partnerstwo na rzecz rozwoju", przytaczając wyniki badań, powiedziała, że ok. 52 proc. Polaków uważa, iż przedsiębiorcy dają dobry przykład i mogą być wzorem do naśladowania. "Ale aż 35 proc. ludzi nie zgadza się z tym stwierdzeniem" - mówiła.

"Postawa przedsiębiorcza bardzo często jest jeszcze kojarzona w Polsce z nieuczciwym wykorzystywaniem sytuacji lub (nieuczciwym - red.) wykorzystywaniem innych osób. Przedsiębiorcy ciągle nie cieszą się dobrym czy wysokim prestiżem społecznym" - zaznaczyła Lublińska-Kasprzak.

Jej zdaniem w Polsce nadal potrzebna jest promocja przedsiębiorczości i promocja przedsiębiorców, pokazywanie dobrych przykładów oraz promowanie samorządów, które wspierają przedsiębiorczość na swoim terenie. Prezes przypomniała, że PARP prowadzi Narodowy Program Przedsiębiorczości, który ma wzmocnić pozytywne postawy przedsiębiorcze.

Obecny na konferencji wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan powiedział, że pejoratywne skojarzenia związane z przedsiębiorcami są reliktem przeszłości. "(Przeciwdziałając temu - red.) staramy się występować z aktywnymi mechanizmami, takimi jak np. polityka nowej szansy. Chcemy pokazać, w jaki sposób przedsiębiorca mógłby radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Każdy prowadzący działalność gospodarczą zdaje sobie sprawę, że nie tylko i wyłącznie jest skazany na sukces. Czasami są te gorsze dni czy okresy, w których trzeba sobie radzić, albo zacząć biznes od nowa" - dodał.

"Przeszliśmy bardzo długą drogę, jeśli chodzi o przedsiębiorczość i znoszenie barier. Dotąd skupialiśmy się na tym, aby budować własne przewagi konkurencyjne, na niewysokich kosztach pracy bądź położeniu geograficznym. Dzisiaj dyskutujemy o nowych obszarach, o tym, co może być motorem przedsiębiorczości i jak utrwalić wzrost gospodarczy w Polsce na najbliższe lata" - zauważył wiceminister.

Bogdan dodał, że w ministerstwie gospodarki zdefiniowano system wsparcia dla nowych przedsiębiorstw powstających czy rozwijających się w nowej unijnej perspektywie finansowej 2014-2020. "Skupiamy się na tych elementach, które są istotne z punktu widzenia stałego wzrostu" - podkreślił.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.