Pracownicy Orange blogerami

Pierwsza w Polsce korporacyjna platforma blogowa powstała w Telekomunikacji Polskiej. Działa na niej około dwudziestu blogerów – każdy z nich jest pracownikiem firmy i na co dzień zajmuje się swoim podstawowym zakresem obowiązków.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy Orange blogerami

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

9 wrz 2013 16:03


Wśród blogerów są ludzie z HR, marketingu, bezpieczeństwa, PR-u, sponsoringu i wielu innych miejsc w firmie.

- Pomysł na prowadzenie bloga pojawił się w 2008 r., kiedy nasza firma przeżywała trudny okres. Przypomnę: TP była w największym w historii sporze z państwowym regulatorem, Urzędem Komunikacji Elektronicznej - opowiada Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor PR i Sponsoringu Orange Polska.

- UKE nakładało na nas kolejne kary i chciało doprowadzić do podziału spółki. Niespecjalnie mogliśmy liczyć na życzliwość ze strony mediów i możliwość przedstawiania naszego punktu widzenia - wspomina Konrad Ciesiołkiewicz.

Postanowiono więc założyć własne media, w których będzie można mówić o firmie, jej ludziach, technologiach, sprawach poważnych i błahych - w sposób czytelny i zrozumiały dla odbiorców.

- Co najważniejsze jednak - na naszych warunkach, wszak to miały być nasze własne media - mówi Konrad Ciesiołkiewicz.

Każdy z blogerów został przeszkolony przez agencję zewnętrzną z przygotowywania reportaży, produkcji TV, wiedzy o trendach i bieżącej sytuacji w mediach, szczególnie w mediach społecznościowych.

Powstał zespół redakcyjny, który wspólnie wypracował styl pisania i redagowania informacji, z liczbą znaków oraz innymi zasadami edytorskimi, włącznie.

Angażujący się w prace redakcyjne pracownicy, wykonują ponadstandardowe obowiązki.

- Doświadczenie pokazuje, że najlepszym rozwiązaniem jest wpisanie tych zadań w zakres obowiązków pracownika. Wielu blogerów ma wpisane je także w zadania premiowe, które rozliczane są w trybie kwartalnym. Takie formalne zakorzenienie jest ważne, bo stanowi sprawiedliwe zapisanie zaangażowania pracownika w tworzenie wartości marki i firmy - mówi Ciesiołkiewicz.

Zespół wypracował też własne „świętowanie". Każdego roku zespół blogerów zaprasza do Warszawy najaktywniejszych komentatorów blogów i internautów spoza firmy. Otrzymują oni też zaproszenia na Orange Warsaw Festival, spotykają się z zarządem spółki, organizowane są dla nich prezentacje dotyczące przyszłości nowych technologii.

To także swoiste coroczne „święto", celebracja dla samego zespołu, który pokonał kolejny etap własnego rozwoju.

- Dzięki zaangażowaniu ludzi w opisany powyżej projekt, otrzymaliśmy niesamowitą wartość dodaną w dziedzinie wizerunku oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jako przełożony widzę znaczącą różnicę w postawach ludzi zaangażowanych w pracę przy platformie blogowej - mówi Ciesiołkiewicz.

- Wielu z nich aż kipi energią i chęcią do pracy. Mają większą odwagę do prezentowania nowych pomysłów w dziedzinach także odległych od blogowania. Mam więc podstawy do sądzenia, że wpłynęło to silnie na motywację tych osób, część z nich rozwinęła umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów, lepszej pracy zespołowej, komunikacji z innymi, a przede wszystkim lepszej samooceny - podsumowuje dyrektor.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA