Pracownicy oczekują czegoś więcej niż atrakcyjnych zarobków

Nie tylko pieniądze motywują pracowników. Pozapłacowe benefity to niezmiennie ważny element nowoczesnej polityki kadrowej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy oczekują czegoś więcej niż atrakcyjnych zarobków

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 cze 2014 12:45


Z raportu "Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2013 roku" przygotowanego przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że benefity przyznaje dokładnie trzy czwarte polskich firm. Badanie potwierdza, że najchętniej robią to duże przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej pół tysiąca osób, zaś najrzadziej małe firmy do 50 osób.

Raport wskazuje, że zdecydowana większość firm nie bada oczekiwań swoich pracowników i nie dokonuje oceny efektywności oferowanych świadczeń dodatkowych. Ale i tak większość pracowników jest zadowolona z otrzymywanych benefitów.

czytaj też: Jak nagradzać bez premii i nagród finansowych?

Kij i marchewka do lamusa

System motywacyjny to dziś jeden z kluczowych elementów zarządzania zasobami ludzkimi. Nie tylko zwiększa zaangażowanie pracowników i wzmacnia ich więź z pracodawcą, lecz także pozwala stworzyć dobrą atmosferę w zespole i wyróżnić się na tle konkurencji. Zachęta finansowa od dawna nie jest jedynym skutecznym sposobem motywacji. Coraz więcej pracowników oczekuje czegoś więcej niż tylko atrakcyjnych zarobków. Te pragnienia szczególnie mocno widać na przykładzie osób z tzw. „pokolenia Y", które konsekwentnie oddzielają życie zawodowe od prywatnego i oczekują, by pracodawca wspierał je w realizacji własnych zainteresowań.

- Nie istnieje jedna, sprawdzona recepta na stworzenie idealnego systemu motywacyjnego, tak jak nie istnieje uniwersalny pracownik. Każdego z nas motywują inne czynniki, dlatego dobór finansowych i pozafinansowych instrumentów motywacyjnych powinien być poprzedzony identyfikacją potrzeb zespołu w tym zakresie. Warto kierować się specyfiką branży oraz preferencjami pracowników, nie zaś aktualnymi trendami HR-owymi - komentuje Agnieszka Orłowska, prezes Globalnego Centrum Biznesowego Hewlett-Packard

BPO dba o benefity

Świadczenia pozapłacowe są liczącym się narzędziem do skutecznego motywowania pracowników w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu (BPO/SSC), który od ponad dziesięciu lat systematycznie rozwija się w naszym kraju, zatrudnia już prawie 128 tysięcy wykształconych ludzi i wpływa na konkurencyjność polskiej gospodarki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.