Pracodawco, nie maluj trawy na zielono

PR wewnętrzny jest ważniejszy od zewnętrznego. To pracownicy przecież są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie. Dlatego pracodawcy powinni wiedzieć, jaka atmosfera panuje w ich przedsiębiorstwie
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracodawco, nie maluj trawy na zielono

PODZIEL SIĘ


Autor: Damian Baran

27 lut 2013 12:50


– Pracodawcy mają czasem tendencję, do tego by "malować trawę na zielono". Pamiętają o tym, co pokazać na zewnątrz potencjalnym kandydatom. Natomiast pomijają to, jak firma jest postrzegana wewnątrz – mówi Izabela Bartnicka, starszy konsultant ds. projektów w Grupie Pracuj. – A ten wizerunek musi być spójny.

To co komunikujemy na zewnątrz musi mieć realne poparcie w tym co się dzieje wewnątrz organizacji. Jaki więc powinien być dobry PR wewnętrzny, zanim zabierzemy się za zewnętrzny?

– Obecnie najskuteczniej dociera się do potencjalnych kandydatów przez internet. Niezależnie od źródła, z jakiego pozyskaliśmy kandydata, zawsze warto go informować, co się dzieje z jego aplikacją – wyjaśnia Bartnicka. – Brak komunikacji jest karygodnym błędem. Gdy ktoś składa CV i nie dostaje potem żadnej odpowiedzi, wysłanej nawet przez automat obsługujący system HR-owy i nie wie, czy aplikacja dotarła - traci rezon i decyduje się wysłać ją ponownie.

Nasza rozmówczyni zaznacza, że to z kolei denerwuje HR-owców. Ale nie potrafią wejść w buty kandydata i zrozumieć, że brakuje mu po prostu pewności, czy jego aplikacja dotarła tam, gdzie powinna. Ekspertka radzi także, aby pracodawcy sprawdzili, co myślą o nich pracownicy, jak ich oceniają, jakie benefity doceniają, co chcieliby zmienić – wymienia.

– Dopiero po tym można stwierdzić, czy jesteśmy gotowi do wychodzenia z budowaniem wizerunku na zewnątrz, bo może nasza sytuacja jest na tyle słaba wewnątrz organizacji, że najpierw trzeba zacząć od środka, żeby morale i lojalność w odczuciu pracowników wzrosła – wyjaśnia Bartnicka. – Bo to przecież pracownicy są naszymi najlepszymi PR-owcami. To oni rozprzestrzeniają opinię jakim jesteśmy pracodawcą. Narzędzia jakimi docieramy do pracowników są bardzo różne. Nie da się wyłonić najskuteczniejszych. – Nie ma reguły – potwierdza specjalistka Grupy Pracuj.

Bo są różne firmy, różne specyfiki działalności. – W wielu może sprawdzać się intranet. Jeśli wszyscy mają do niego dostęp  –  tłumaczy Izabela Bartnicka. – Ale jeżeli to jest firma, która zatrudnia 50 proc. pracowników produkcyjnych na hali czy handlowców w terenie – to to już nie jest narzędzie, które może posłużyć do komunikacji ze wszystkimi pracownikami.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA