Praca w zespole. Znamy cechy odpychające od pracownika

Zgodnie z analizą i pytaniami zadanymi pracownikom przez portal MonsterPolska.pl, sześć to liczba cech, które odpychają od współpracy z konkretną osobą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w zespole. Znamy cechy odpychające od pracownika

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

24 kwi 2017 15:08


• Serwis MonsterPolska.pl, pośredniczący w ofertach pracy, zdecydował się podsumować cechy, które odstręczają współpracowników.

• To łapczywość na władzę, spychologia, rozsiewanie plotek, złośliwe uwagi, egoizm i kleptomania - pożyczanie bez pytania.

• Często, co też akcentuje portal w informacji o swoich analizach, pojawia się złe zarządzanie zespołem.

MonsterPolska.pl wylicza sześć cech, które są niepożądane u współpracownika, a już na pewno u szefa:

Łapczywość

W 2003 roku, badacz Dacher Kelner postanowił sprawdzić co się dzieje z ludźmi, gdy dojdą do władzy i utracą kontrolę nad swoim zachowaniem. Do eksperymentu - opisanego potem w prestiżowym wydawnictwie psychologicznym "Psychological Review" - zaprosił studentów, których podzielił na grupy.

"Pracownicy” i „szefowie” na jakich podzielił uczestników mieli odgrywać sytuacje z życia przedsiębiorstwa. Gdy tylko młodzi ludzie otrzymywali stanowiska, zaczynali inaczej się zachowywać. Zmiana uwidaczniała się nawet w momencie jedzenia. Władza, którą dostawali na czas eksperymentu sprawiała, że zachowywali się wobec współpracowników w mało elegancki sposób.

Spychologia

Z innych badań, które wykonał serwis primesoft.pl, wynika, że 36 proc. spięć pomiędzy pracownikami powoduje zrzucanie odpowiedzialności za zadania na innych. To oczywiście cecha bardzo niemile widziana wśród zespołu mającego wykonać konkretne zadanie.

Wśród cech odpychających są np. złośliwe uwagi, które jedni z zespołu kierują pod adresem innych. Wedle psychologii to de facto oznaka słabości, źródło: materiały prasowe Wśród cech odpychających są np. złośliwe uwagi, które jedni z zespołu kierują pod adresem innych. Wedle psychologii to de facto oznaka słabości, źródło: materiały prasowe

Plotki

Rozsiewanie plotek to trzecia cecha. Jest bardzo źle widziane w firmach o wysokiej kulturze pracy. Jeśli dodatkowo godzą one w dobre imię pracownika lub firmy, mogą skończyć się konsekwencjami, a nawet naganą.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

kasia 2017-04-27 13:20:30

plotki to jest najgorsze! mogą zepsuć nawet najbardziej zgrany zespół... a każdy w pracy chce być lubiany, łatwiej się wtedy pracuje. jak być lubianym w pracy podpowiadają tu: blog.impel.pl/jak-byc-lubianym-w-pracy/. uśmiech i pozytywne nastawienie to jest to!