Praca, Aviva, Warszawa: Nowe biuro i większa swoboda pracowników

• Aviva przeniosła się z warszawskiego Mordoru, jak potocznie nazywana jest lokalizacja w pobliżu ul. Domaniewskiej, do kompleksu Gdański Business Center położonego w okolicach Dworca Gdańskiego.
• Zmienił się nie tylko adres, ale także kultura pracy.
• Firma odeszła od hierarchicznego modelu pracy. Nie ma już np. gabinetów dla prezesów i menedżerów.
• Pracownicy mogą też pracować z nowego biura, ale... nie muszą.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Praca, Aviva, Warszawa: Nowe biuro i większa swoboda pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

7 paź 2016 13:34


- Naszą ambicją było nie tylko unowocześnienie przestrzeni biurowej, ale wprowadzenie nowego, elastycznego modelu pracy – mówi Monika Kulińska, people director w Avivie. Aranżacja biura, funkcjonalność pomieszczeń i ich wyposażenie zostały wybrane zarówno na podstawie rekomendacji zewnętrznego audytora, jak i opinii pracowników. Pracownicy pomagali rozplanować przestrzeń i wybrali motywy przewodnie na poszczególnych piętrach. Wspólnie zadecydowali także o ich nazwach – Las, Miasto, Niebo, Morze i Góry – do których nawiązuje design mieszczących się tam pomieszczeń.

Nowy model pracy…

Czyli? Większa elastyczność, jeśli chodzi o sposób i miejsce wykonywania zadań. Ten model, znany pod angielską nazwą activity based working, zakłada mobilność, kreatywność, pracę w różnych zespołach i miejscach (nie tylko w biurze), szerokie zastosowanie narzędzi cyfrowych oraz wysoki poziom odpowiedzialności pracowników za realizację powierzonych zadań.

Jeśli chodzi o biuro, to nie jest ono podzielone na pojedyncze stanowiska pracy przypisane konkretnym pracownikom. W ich miejsce pojawiły się wydzielone strefy przeznaczone do wykonywania zadań o różnej dynamice – samodzielnie lub zespołowo. Od zestawów biurek dla poszczególnych zespołów, poprzez małe salki do samodzielnej pracy w skupieniu, stoły projektowe i sale konferencyjne, aż po strefy relaksu i części socjalne. Wszystkie elementy są ergonomiczne, wygodne, funkcjonalne i estetyczne. Nie ma gabinetów dla prezesów i menedżerów.

Czytaj też: Hierarchia wewnętrzna odchodzi do lamusa. Czas na turkusowe zarządzanie

Firma odeszła od hierarchicznego modelu pracy na korzyść bardziej elastycznych i partnerskich form współdziałania. Zespoły projektowe tworzą zwykle pracownicy z kilku departamentów o różnym doświadczeniu i stażu pracy. – Taki model kooperacji pozwala spojrzeć z różnych punktów widzenia na to samo wyzwanie, aby lepiej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów – wyjaśnia Monika Kulińska.

Pracownicy call centre Avivy pracują w tej samej przestrzeni biurowej co cała centrala firmy. - Podkreślamy w ten sposób, że obsługa klientów jest kluczowym zadaniem, a zespół call centre pracuje w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Warszawy, co nie jest standardem na rynku – Monika Kulińska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA