Power dressing: 10 zasad, które pomogą kobietom wyglądać profesjonalnie

Co wspólnego mają ze sobą efekt aureoli, Margaret Thatcher oraz Claire Underwood? To power dressing, czyli sposób ubierania się, który podkreśla profesjonalizm w biznesie. Jakie triki wykorzystują kobiety, aby pokazać, że są właściwą osobą na właściwym miejscu?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Power dressing: 10 zasad, które pomogą kobietom wyglądać profesjonalnie

PODZIEL SIĘ


Autor: aw

29 wrz 2017 12:00


• Ubrania, które nosimy, wpływają na nasz wizerunek i na to, jak postrzegają nas inni.

• Psychologowie nadali tej zależności nazwę – efekt aureoli, czyli nieświadome przypisywanie określonych cech nowo poznanej osobie na podstawie pierwszego wrażenia (często wynikające z wyglądu i stroju danej osoby).

• Na szczęście mamy wpływ na to, jak się ubieramy, a co więcej, z łatwością możemy wykorzystać zasady power dressingu, aby wywrzeć pozytywne wrażenie na innych.

 Power dressing pozwala na zasygnalizowanie kompetencji, dodaje pewności siebie i pomaga podkreślić, że jesteśmy właściwą osobą na danym stanowisku. Dawniej siłę i profesjonalizm podkreślano męskimi garniturami, dodatkowymi poduszkami w marynarkach i dużymi brożkami czy koralami. Teraz większe znaczenie ma zachowanie równowagi pomiędzy kobiecością a męskością.

Czytaj też: Męska klasyka, która się nie starzeje. Jak zmieniał się służbowy dress code?

To, jak ubierać się w ramach idei power dressingu, można podpatrzeć u kobiet ze świata polityki i biznesu. Ciekawym źródłem inspiracji są również seriale, np. House of Cards (Claire Underwood), Suits (Jessica Pearson) czy The Good Wife (Alicia Florrick).

Jakie konkretnie modowe triki pomogą wykreować wizerunek silnej kobiety sukcesu?

1. Najważniejsze są proporcje figury.

Sekretem każdej kobiety sukcesu nie są wyłącznie klasyczne fasony ubrań, ich dobra jakość ani przestrzeganie określonych wytycznych, ale umiejętność dopasowania stroju do własnej figury. Ubrania powinny podkreślać proporcje, korygować mankamenty i uwypuklać atuty sylwetki.

2. Spódnica lepsza niż spodnie.

Choć wiele lat temu kobiety wywalczyły sobie możliwość chodzenia w spodniach, to spódnica dodaje profesjonalizmu i jest bardziej pożądana w stroju biznesowym. Najlepiej sprawdzi się dopasowana, ołówkowa, o długości lekko za kolano lub do połowy łydki. Koniecznie połączona z wysokimi obcasami.

3. Monochromatyczne zestawy ubrań to gwarancja sukcesu.

Jeśli przeanalizujemy stroje najbardziej wpływowych kobiet świata, zauważymy, że najczęściej noszą one jednokolorowe zestawy. Takie połączenia są eleganckie i chronią przed popełnieniem modowej gafy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Marta z HRu 2017-09-29 15:16:30

Co za słaby artykuł! Portal HR z artykułami jak z Cosmopolitan? - "Najważniejsze są proporcje figury." "Poza strojem zwróć uwagę na makijaż i fryzurę." jak przy takich artykułach w ogóle możemy myśleć o profesjonaliźmie, równości płci w pracy i likwidacji szklanych sufitów? W dodatku na szczycie newslettera - wnioskuje, że to wasz hitowy content. Słabo bardzo...