Poprawić wizerunek "kanara"

Kampanie, badania pracy oraz szkolenia mają sprawić, że kontrolerzy będą lepiej postrzegani przez pasażerów.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Poprawić wizerunek "kanara"

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/Rzeczpospolita

25 wrz 2013 7:37


Powiedzieć, że kanarzy źle kojarzą się pasażerom, to za mało. "Nikt nie lubi być kontrolowany. Poza tym środki masowego przekazu co raz przedstawiają historię o tym, że kontroler kogoś pobił, zwyzywał, czy też wezwał niesłusznie policję lub skrzyczał staruszkę. Trudno się więc dziwić, że pasażerowie ich nie lubią" - mówi w "Rzeczpospolita" prof. Bohdan Jałowiecki, socjolog miasta z Uniwersytetu Warszawskiego.

Urzędnicy chcą zmienić podejście pasażerów do kontrolerów. W Gdańsku podstawieni przez miasto pasażerowie będą oceniać pracę kontrolerów biletów w komunikacji miejskiej, w Poznaniu trwają specjalne szkolenia dla kandydatów do tego zawodu, by radzili sobie ze stresem. Wrocław postawił na kampanię społeczną wraz z konkursem pod hasłem "Kontroler też człowiek".

Czy takie akcje mogą zmienić nastawienie pasażerów do kanarów? "Emocje trudno zmierzyć. Ale skoro tysiąc osób wystartowało w naszym konkursie, to ten tysiąc już myślał pozytywnie o naszych pracownikach" - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik wrocławskiego MPK.
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA