Polityka Ubera stawia na szybkość, nawet kosztem pracownika?

• Zdaniem uczestnika szkolenia firmy Uber, spółka promuje tam szybkość działania, nawet kosztem jakości usług czy pracowników.
• W szkoleniu osoby sugerujące zastanowienie się nad rozwiązaniem miały usłyszeć, że takie podejście jest niezgodne z wartościami firmy.
• Miało to zaowocować odejściami z korporacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polityka Ubera stawia na szybkość, nawet kosztem pracownika?

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

7 mar 2017 16:21


Wewnętrzna polityka firmy Uber może stać się synonimem złych praktyk szkoleniowych. Zwłaszcza po marcowej publikacji portalu "The Guardian", który dotarł do jednego z pracowników Ubera. David przedstawił dziennikarzom bardzo nieprofesjonalną ścieżkę postępowania, jakiej uczy się w amerykańskim przedsiębiorstwie.

- David uczęszczał na "Uberversity", jak określa się trzydniowy kurs dla nowych pracowników - pisał "Guardian". - Gdzie poznał tzw. "drogę Ubera".

W ramach ćwiczenia David otrzymał propozycję rozwikłania hipotetycznego scenariusza, w którym musiał odpowiedzieć na działanie konkurencji. Chodziło o usługę odholowania samochodu, którą Uber wprowadza w swojej aplikacji, czyli tzw. "UberPool". Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się, że konkurencja w ciągu czterech dni wprowadza analogiczną usługę i mieli odpowiedzieć na pytanie: Co w tej sytuacji Uber powinien zrobić?

Zdaniem Davida odpowiedź prawidłowa, którą promowali przeprowadzający szkolenie brzmiała: "wypracować niekompletne rozwiązanie i wypuścić je na rynek, by wyprzedzić konkurencję". Taka odpowiedź miała być zgodna z jedną z 14 zasad Ubera, czyli "zawsze się spiesz". Osobom odpowiadającym, by nad rozwiązaniem się zastanowić, zwracano uwagę, że to nie jest zgodne z filozofią Ubera.

Wedle relacji i oceny "Guardiana", takim podejściem Uber płaci za dobre wyniki finansowe (wartość spółki 70 miliardów dolarów). Co też odbija się w konsekwencji na wizerunku firmy i kosztuje ją skandale.

Inny pracownik Ubera miał powiedzieć periodykowi, że w efekcie rośnie toksyczność środowiska w firmie i kolejne osoby chcą odejść.

Uber to powstała w marcu 2009 roku firma amerykańska, która mieści się w San Francisco (Kalifornia) w USA. Jej kluczowym, innowacyjnym rozwiązaniem, na którym udało się zbudować sukces spółki, jest mobilna aplikacja łącząca osoby chcące podróżować. Łączy więc pasażera z kierowcą.

Uber działa w Polsce jako spółka od grudnia 2013 roku. W Polsce przeciwko obecności i działaniu firmy na rynku protestowały zwłaszcza korporacje taksówkarskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA