PKP Cargo próbuje odnaleźć ludzką twarz

PKP Cargo wizerunek dużego pracodawcy tworzy za pomocą działu HR i akcji CSR. Przy rozliczaniu działań HR nie boi się pokazać, jaki wymierny zysk przyniosły firmie.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

PKP Cargo próbuje odnaleźć ludzką twarz

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

27 wrz 2013 9:00


HR w spółce PKP Cargo tworzy wizerunek dużego pracodawcy przede wszystkim dzięki działaniom standardowym, na przykład wdrażając system ocen w rekrutacjach. Realizując je HR współpracuje na co dzień z działem promocji.

Nad większymi projektami czuwa komórka zajmująca się odpowiedzialnym biznesem wyodrębniona z działu HR spółki. Przykładem takich działań jest „Zdrowa firma" - jeden z największych w Polsce programów, w ramach którego bada się miejsce pracy pod względem czynników wywołujących stres.

Mariusz Kaczmarek, dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi PKP Cargo, wskazuje na trzy projekty zainicjowane z okazji 10-lecia PKP Cargo w 2011 roku. Pierwszym są „Niezwykli ludzie PKP Cargo". Sami pracownicy akcję nazwali próbą odnalezienia ludzkiej twarzy tak dużej firmy, jaką jest polski przewoźnik.

- Szukaliśmy ludzi, którzy w życiu zajmują się nie tylko pracą, mają zainteresowania, udzielają się społecznie - wyjaśnia Mariusz Kaczmarek.

Pracownicy PKP Cargo mogli zgłaszać osoby, które ich zdaniem robiły coś ciekawego poza pracą. Efekty przerosły oczekiwania organizatorów, zgłoszono około 200 osób, które miały bardzo różne pasje. Zespół złożony z pracowników oraz zewnętrznych ekspertów wybrał spośród tych kandydatów 10 najciekawszych osób, na które mogli głosować pracownicy PKP Cargo w całej Polsce.

Odzew był bardzo duży, pracownicy firmy oddali blisko 4 tys. głosów. Zwycięzcą został maszynista, który jest miłośnikiem origami. Dzieła tworzy także w czasie pracy, podczas kilkudziesięciominutowych postojów na stacjach.

- Jednym z priorytetów spółki jest odmładzanie kadry, a takie projekty temu sprzyjają. Wśród laureatów znalazły się osoby w bardzo różnym wieku. To znaczący element scalania załogi w takim przedsiębiorstwie jak nasze, ze średnią wieku 48 lat - zaznacza dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi PKP Cargo.

Kolejną akcją PKP Cargo jest trwająca do tej pory „Firma przyjazna bieganiu". Jej pierwszym etapem było zachęcenie pracowników do udziału w Maratonie Warszawskim. Ku zdumieniu organizatorów zgłosiło się dziewięć osób z doświadczeniem w maratonach. Warszawski ukończyło siedmiu pracowników, w tym dwie kobiety.

Potem kolejowa spółka nawiązała współpracę z fundacją Biegamy z Sercem, która oprócz promowania biegania pomaga dzieciom. W kwietniu w organizowanym przez fundację biegu wystartowało 30 pracowników PKP Cargo. W przyszłym roku PKP Cargo wspólnie z fundacją chce zorganizować mistrzostwa Polski kolejarzy w bieganiu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA