Personal brand trzeba stworzyć i sprzedać

Informacje znajdowane w sieci tworzą nasz wizerunek, a ten wpływa na rozwój zawodowy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Personal brand trzeba stworzyć i sprzedać

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

3 lip 2013 9:01


Według badania przeprowadzonego przez Australian Institute of Management na ponad tysiącu przedstawicieli firm różnorodnych branż na stanowiskach każdego szczebla, 54 proc. ankietowanych stwierdziło, że personal branding w znacznym stopniu przyczynił się do osiągania przez nich sukcesów zawodowych, a 29 proc. uznało go wręcz za czynnik kluczowy.

Zdaniem Anny Szubert, stratega personal branding, najważniejsze w komunikowaniu swojego brandu jest zwrócenie uwagi. Nie znaczy to, że musimy być na tyle głośni, żeby od razu wszyscy o nas usłyszeli.

- Komunikat musi być krótki, zwięzły i prawdziwy. Rozbudowany opis się nie sprzeda. Nikt nie kupi też czegoś, co jest niezgodne z prawdą. Jeśli ktoś kreuje się na eksperta, a jeszcze nim nie jest, to może kogoś na to nabrać przez pierwszą godzinę znajomości - tłumaczy Anna Szubert. - Kiedy otoczenie zorientuje się, że ta osoba kreuje się na kogoś, kim nie jest - straci szacunek i zaufanie.

Co ciekawe, świadomość roli, jaką odgrywa personal branding w osiąganiu efektywności zawodowej, rośnie wraz z wiekiem respondentów - 39 proc. respondentów w wieku 21-28 lat oceniło ją jako bardzo ważną. Takie samo zdanie miało 59 proc. pytanych po 66. roku życia.

Zdaniem Anny Szubert warto wykorzystywać media społecznościowe do dzielenia się swoimi uwagami. Ale z umiarem. Nie chodzi o to, żeby zostawiać setki wpisów każdego dnia. Tylko o to, żeby dzielić się ze światem swoimi osiągnięciami, przemyśleniami, doświadczeniami, ale nie na zasadzie samochwalstwa, lecz inspirowania.

- Personal branding jest inwestycją. Jednak zwrot z tej inwestycji, ten finansowy, nie zawsze przychodzi od razu. Czasem warto zrobić coś od siebie, zupełnie za darmo. Jeśli ktoś będzie zadowolony, to już będziemy mieli procent na przyszłość - mówi Szubert. - Bank przysług to najstarsza, sprawdzona instytucja świata. Warto się do niej dołączyć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.