Oto 7 sposobów na to, by zostać idealnym pracownikiem

0 0
Oto 7 sposobów na to, by zostać idealnym pracownikiem
Pracownicy, którzy są kłótliwi i lubią wdawać się w niepotrzebne dyskusje komplikują życie nie tylko swojemu szefowi, ale przede wszystkim sobie. (Fot. shutterstock)

• Nikt nie chce pracować z osobą, która nieustannie potrzebuje pomocy i nie potrafi samodzielnie działać.
• Gdy pracownik otrzymuje zadanie do wykonania, powinien ustalić termin na jego wykonanie.
• Zamiast zgłaszać problemy szefowi, lepiej zastanowić się, czy istnieje sposób, by je rozwiązać.

Firmy poszukując nowych pracowników koncentrują się nie tylko na praktycznych umiejętnościach kandydatów, ale starają się wybierać tych, którzy dzielą ich wizję rozwoju. Wspólne wartości nie zawsze oznaczają jednak pełną zgodę co do sposobów na ich realizację.

Współpraca nie zawsze układa się idealnie, ale jak podkreśla Michał Środa z GoWork.pl, jest kilka prostych sposobów, by zyskać w oczach przełożonego i ułatwić sobie rozwój własnej ścieżki zawodowej. Jedno jest pewne – pracownicy, którzy są kłótliwi i lubią wdawać się w niepotrzebne dyskusje komplikują życie nie tylko swojemu szefowi, ale przede wszystkim sobie.

Poznaj swojego szefa

Trudno jest współpracować nie rozumiejąc się nawzajem. Zdaniem ekspertów GoWork.pl warto wysilić się, by poznać mechanizmy działania naszego przełożonego – na czym mu najbardziej zależy, według jakich schematów działa, na co zwraca największą uwagę, woli otrzymywać maila z informacjami czy spotkać się w cztery oczy by przedyskutować problem. Jeżeli zrozumiemy, czego dokładnie się od nas oczekuje, łatwiej będzie dostarczyć optymalne rozwiązania.

Bądź świadomy celów

Pracownicy bardzo często mają tyle pracy, że skupiając się na realizacji własnych celów zapominają, że mają być także wsparciem działań swoich przełożonych.

- Planując swoje obowiązki upewnijmy się, że nasza koncepcja wykonania danego zadania nie odbiega od oczekiwań managera – radzi Michał Środa. - Dzięki temu unikniemy ewentualnych poprawek i zaoszczędzimy sobie pracy związanej z koniecznością nanoszenia poprawek. Zyskamy też w oczach przełożonego, jako osoba samodzielna, nie wymagająca ciągłej uwagi i nieustannych wyjaśnień – dodaje.

Żadnych przykrych niespodzianek

- Jeżeli podejrzewamy, że jeden klientów ma zastrzeżenia do firmy lub naszej pracy, pojawiły się problemy zagrażające wykonaniu zadania, nasz przełożony musi wiedzieć jaka jest sytuacja. W innym przypadku, gdy niemiłe wieści do niego dotrą będzie całkowicie zaskoczony, nieprzygotowany do tego by odnieść się do zarzutów – wyjaśnia przedstawiciel GoWork.pl.

Powtarzające się niemiłe zaskoczenia wywołują nie tylko informacyjny chaos, są też powodem frustracji, która z pewnością nie działa na korzyść osoby, która przyczyniła się do jej powstania.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.