Nie plotkuj i nie flirtuj, czyli jak zachować się na wyjeździe integracyjnym

Ponad 60 proc. pracowników traktuje firmowe wyjazdy integracyjne jako przyjemność. Pozostała część nie podziela tego entuzjazmu, uważając takie wypady za przykry obowiązek.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nie plotkuj i nie flirtuj, czyli jak zachować się na wyjeździe integracyjnym

PODZIEL SIĘ


Autor: jo

12 lis 2014 13:16


Wyniki badania portalu monsterpolska.pl jednoznacznie wskazują, że w wyjazdach integracyjnych chętniej uczestniczą mężczyźni (62 proc.) niż kobiety (58 proc.). Najmniej chętnie uczestniczą w nich mieszkańcy miast powyżej miliona mieszkańców (50 proc.) oraz starsi pracownicy w przedziale wiekowym od 50 - 59 lat.

Czytaj też: Balanga czy szkolenie? Oto tajemnice wyjazdów integracyjnych

Na wyjazdy integracyjne częściej decydują się osoby nie mające dzieci, co wynika z ich większej elastyczności i braku obowiązków wynikających z rodzicielstwa. Jeśli chodzi o zwolenników wyjazdów wśród rodziców, to największą grupę stanowią rodzice nastolatków (prawie 70 proc.).

Jako przyjemność takie firmowe atrakcje traktują przede wszystkim pracownicy z wykształceniem średnim zawodowym (67,3 proc/), policealnym/pomaturalnym (68 proc.) i wyższym (61 proc.). Jest to atrakcyjny benefit dla ponad 60 proc. pracowników zatrudnionych na etacie i dla ponad 56 proc. pracujących dorywczo.

Niechętna postawa dużej części pracowników, może wynikać z ich złych doświadczeń. Nieprzemyślany firmowy wyjazd może okazać się tylko niepotrzebnym wydatkiem. Impreza, która rozmija się z oczekiwaniami uczestników, spowoduje, że będą oni myśleć tylko o powrocie do domu.

Warto więc, zanim podejmiemy decyzję, zapytać o pomysły pracowników. - Dodatkowo zbierzmy także informacje o ich wieku czy zainteresowaniach i na tej podstawie dobierzmy program wyjazdu. Zaangażowanie wszystkich pracowników pomoże nam uniknąć ich niezadowolenia i frustracji - tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Pracodawcy często łączą takie wyjazdy integracyjne z organizacją szkoleń, warsztatów albo ćwiczeń rozwijających kompetencje miękkie pracowników. Pomaga to nie tylko zbudować dobrze rozumiejący się zespół, umożliwiając mu poznanie się na gruncie pozabiurowym, ale także minimalizuje skutki stresu i ułatwia odciążenie od codziennych obowiązków.

Część pracowników niekoniecznie komfortowo czuje się na takich wypadach także z powodu zbyt nieformalnej atmosfery. Niektórym uczestnikom zdarza się przesadzić z alkoholem, flirtować ze współpracownikiem czy spoufalać się z szefem. I nie wszyscy takie sytuacje akceptują. Co więcej, takie zachowania mogą skończyć się nadszarpnięciem reputacji, a nawet utratą stanowiska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.