Kreatywne biura nie tylko w IT. Sięgają po nie pracodawcy z innych branż

Rozbudowane strefy relaksu, piłkarzyki, pufy, hamaki i klimatyczne fototapety. Takie atrakcje kojarzą się głównie z firmami z branży kreatywnej i IT. Coraz częściej jednak tego typu rozwiązania pojawiają się w przestrzeniach biurowych aranżowanych dla branży usług dla biznesu, farmacji czy ubezpieczeniowej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kreatywne biura nie tylko w IT. Sięgają po nie pracodawcy z innych branż

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

1 sie 2016 14:15


Według dr Craiga Knighta z University of Exeter to, w jakim otoczeniu się znajdujemy, ma bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie i produktywność. Naukowiec, który przez ponad 12 lat badał różnorodne środowiska pracy, doszedł do wniosku, że ascetyczne, minimalistycznie urządzone wnętrza nie wpływają dodatnio na poziom satysfakcji pracowników. Pod tym względem dużo lepiej sprawdzają się kreatywne przestrzenie, najlepiej takie, o których wyglądzie mogły zdecydować osoby korzystające z nich.

- Jak wynika z naszych badań, dla zdecydowanej większości (ok. 60 proc.) pracowników z sektora usług dla biznesu wygląd i organizacja miejsca pracy są ważne. Te dane obalają mit, zgodnie z którym, estetyczne i nieszablonowo zaaranżowane biuro powinno być zarezerwowane dla agencji reklamowych czy innych sektorów kreatywnych. To, jak wygląda otaczająca nas przestrzeń, ma bezpośrednie przełożenie na jakość naszej pracy, poziom koncentracji, a nawet stopień zaangażowania w wykonywane obowiązki. Zasada ta dotyczy wszystkich branż bez wyjątku - komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu oraz członek zarządu Mikomax Smart Office.

Przykładów na potwierdzenie tej tezy dostarczają liczne realizacje biurowe, zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Deutsche Bank może pochwalić się największą korporacyjną kolekcją sztuki na świecie. W jej skład wchodzi 60 tys. dzieł, rozmieszczonych w 900 biurach. Rzeźby i obrazy nie służą w nich jedynie jako element dekoracyjny – pracownicy mają np. do dyspozycji interaktywną aplikację, w której mogą znaleźć więcej informacji o konkretnym eksponacie.

W firmie AstraZeneca wykorzystano m.in. system Chillout, czyli zestaw kanap i foteli o wysokich ściankach, które, dzięki izolacji akustycznej i optycznej. (Fot. Mikomax) W firmie AstraZeneca wykorzystano m.in. system Chillout, czyli zestaw kanap i foteli o wysokich ściankach, które, dzięki izolacji akustycznej i optycznej. (Fot. Mikomax)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.