Korporacje zmuszają kobiety do przybierania masek?

Joanna Malinowska-Parzydło, była dyrektor ds. personalnych TVN, obecnie prezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu, na swoim blogu postawiła tezę, że kobiety w biznesie są zmuszane do przybierania masek, niczym uczestniczki włoskich maskarad. Czy rzeczywiście jest to problem dzisiejszych korporacji?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Korporacje zmuszają kobiety do przybierania masek?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

10 gru 2013 6:22


Mianem wyblakłych dam Joanna Malinowska-Parzydło nazywa przezroczyste liderki polskiego biznesu. Są to przedstawicielki płci żeńskiej, skrywające kobiecość za męskim strojem naznaczonym barwami biznesowymi.

Jej zdaniem kobiety te odcinają się od wolności i niezależności, wbijając się w ramki menedżerskich zachowań wynikających z korporacyjnych obowiązków. Wytwarzają sobie nienaturalne warunki, odcinając się od kobiecych cech. W takie sytuacji ich marka osobista staje się niewyraźna. Przez taką postawę sabotują własne cele zawodowe i skazują się na porażkę. Biorą udział w korporacyjnej grze, często łamiąc wyznawane zasady.

Zdaniem Malinowskiej-Parzydło kobieta może te same cele biznesowe osiągnąć dzięki naturalnym cechom, którymi została obdarzona m.in. z racji własnej płci. Zdaniem autorki bloga kobiety mają tendencję do udawania mężczyzn, a jeśli tego nie robią. to ubierają kobiece maski.

Na swoim blogu Malinowska-Parzydło opisuje typy masek, po które najczęściej sięgają kobiety polskiego biznesu. Tłumaczy, że wymienione poniżej strategie komunikacyjne nazywa maskami, dlatego że są kreacjami na użytek relacji i komunikacji w biznesie.

Pierwsza z nich to „samosia". Ubierają ją osoby, chcące pokazać, że wszystko potrafią zrobić same i nie potrzebują niczyjej pomocy.

Kolejna typ to pozbawiona emocji „cruella", która nie rozczula się ani nad sobą, ani nad innymi.

"Kopciuszek" z kolei jest przekonany o swoim wielkim potencjale. Jednak nie mówi o nim, bo przecież ktoś go w końcu odkryje.

"Lisica" przechytrzy każdego, zanim on ją przechytrzy.


Maskę „zagadkowej" ubierze ta kobieta, która nie chce nic mówić na swój temat - to inni mają się domyślać. Menedżerka, która ma władzę i uważa że jest nie do ruszenia - to typ maski „posągowej". „Lady Cyborg" nie ma żadnych uczuć i słabych punktów, a „wojowniczka Xena" pokona każdego, kto stanie na jej drodze.

"Dobra Królowa" poświęci swoje wartości, aby okazać lojalność firmie i będzie czekać aż inni to docenią. „Królewna Śmieszka" niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdzie, zawsze będzie się śmiać.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Halex 2013-12-13 00:20:15

To bzdury...jakie maski? A jakie cechy są kobiece, takie które wciskają seriale tv?...Czy autorka wie, co znaczy adrenalina przy rywalizacji...jak nie zna tego uczucia, to żyje jak plankton...dryfuje..

ted 2013-12-11 09:52:28

Wiedziałem że chodzi o Bieńkowską. Pijar na zamówienie. Aż tyle trzeba namącić aby ją wychwalić ? POkemony naprawdę robią ludziom wodę z mózgu.

Blackie Bull!! 2013-12-10 22:51:54

Ale syf!!! Idiotyzm kompletny!!!