Jak pracować efektywnie i zdrowo w biurach typu open space?

Praca na otwartej przestrzeni jednym ułatwia, a innym wręcz przeciwnie, utrudnia skupienie się, a tym samym właściwe wykonywanie obowiązków. Jeśli podstawą jest praca zespołowa, otwarta przestrzeń może być najlepszym rozwiązaniem.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak pracować efektywnie i zdrowo w biurach typu open space?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 paź 2015 11:59


Jak sprawić, aby każdy pracownik poczuł się takim biurze komfortowo w biurze typu open space?

Stwórzmy prywatny kącik

Nawet jeśli będzie to tylko iluzja, poczucie, że mamy trochę miejsca tylko dla siebie zdecydowanie poprawi nastrój i jakość pracy. Jak to zrobić? Wystarczy ustawić wysoką roślinę na biurku, zamontować dodatkową półkę oddzielającą nas od innych, postawić wysokie przedmioty, ramki na zdjęcia.

Wszystko zależne jest od układu pomieszczenia i ustawienia biurek, jednak zawsze da się znaleźć sposób na to, aby chociaż trochę odizolować się od innych pracowników i zapewnić sobie odrobinę prywatności.

Korzystajmy z pokojów spotkań

Większość biur, w których królują otwarte przestrzenie ma wydzielone niewielkie pokoje przeznaczone na spotkania. To dobre miejsce do prowadzenia rozmów telefonicznych.

- Jeśli musisz porozmawiać z klientem, zarezerwuj sobie na jakiś czas taki pokój. Pozwoli ci to poczuć się swobodniej. Szczególnie, jeśli spodziewasz się trudnej rozmowy – w takiej sytuacji lepiej się skupić i nie mieć poczucia, że wszyscy dookoła słuchają – mówi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Przenoszenie rozmów do zamkniętych pomieszczeń to także komfort dla pozostałych pracowników. Jeśli biuro nie jest wyposażone w takie pomieszczenia, rozmowę telefoniczną możemy przeprowadzić, np. na klatce schodowej, czy na powietrzu, jeśli jest ładna pogoda. Przy okazji można odetchnąć od pracy, a oczy odpoczną od monitora. Warto zadbać o to, aby swoją obecnością w tych miejscach nie zakłócać pracy innych.

Odetnijmy się od hałasu

Jeśli biurowy szum jest dla nas uciążliwy, warto pomyśleć o zakupie słuchawek lub zwykłych stoperów. Muzyka płynąca ze słuchawek może rozpraszać tak samo jak hałas w biurze, dlatego godnymi uwagi są takie modele, które redukują dźwięki z zewnątrz. Dobrze dobrane relaksujące melodie, dadzą uczucie relaksu i wspomogą koncentrację.

Sprawdźmy także tzw. białe dźwięki (szumy), które według niektórych są niezawodną metodą odcięcie się od otoczenia. Zapoznajmy się z regulaminem pracy, warto bowiem upewnić się, czy polityka firmy nie zabrania pracy w słuchawkach.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.