Innowacyjne miejsce pracy zwiększa efektywność? Tak uważają Polacy

Polacy dostrzegają ogromną wartość rozwiązań innowacyjnych w miejscu zatrudnienia. Większość twierdzi, że ułatwiają one wykonanie pracy i podnoszą jej jakość.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Innowacyjne miejsce pracy zwiększa efektywność? Tak uważają Polacy

PODZIEL SIĘ


Autor: jo

24 paź 2014 12:59


Ponad 60 proc. uważa, że jesteśmy narodem innowacyjnym, a klimat w Polsce sprzyja rozwojowi innowacyjności. Potencjał innowacyjności respondenci dostrzegają głównie w ludziach. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie firmy 3M, w ramach kampanii „Łączą nas innowacje”.

Czytaj też: Nie rozmawiają, tylko machają zza szyby. Tak pracuje się w Miasteczku Orange

Co trzeci Polak uważa się za osobę innowacyjną, a więcej niż połowa lepiej niż siebie ocenia Polaków jako naród (66 proc.). Szczególną łatwość do postrzegania siebie, jako osoby innowacyjne, mają respondenci młodzi i z wyższym wykształceniem. Zdaniem prawie połowy Polaków (45 proc.) osoba innowacyjna cechuje się przede wszystkim kreatywnością, w dalszej kolejności przedsiębiorczością (38 proc.) i oryginalnością (32 proc.).

Optymistyczne podejście do tematu innowacji jest widoczne w obszarze pracy. Polacy dostrzegają ogromną wartość rozwiązań innowacyjnych na polu zawodowym. Ponad połowa osób aktywnych zawodowo wykorzystuje codziennie rozmaite innowacje w miejscu zatrudnienia. Blisko dziewięć na dziesięć z nich (88 proc.) jest zdania, że innowacyjne rozwiązania ułatwiają pracę, a także podnoszą jej efektywność.

Aż dwie trzecie Polaków (74 proc.) sądzi, że pracownicy nie mają dostępu do innowacyjnych rozwiązań w miejscu zatrudnienia. Ciekawy może wydać się fakt, że osoby aktywne zawodowo nieco częściej niż niepracujące nie zgadzają się z tą opinią (16 proc. wobec 12 proc.). Pracujący częściej podzielają również pogląd, iż innowacyjne rozwiązania ułatwiają pracę i podnoszą jej efektywność.

Czytaj też: Nowoczesne biura bardziej przyjazne pracownikowi

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA