Grywalizacja zmienia call center

Silna i bezustanna rywalizacja w pracy jest powodem dużego stresu i prowadzi do wielu negatywnych, niezdrowych konsekwencji. Z drugiej jednak strony brak motywacji i zaangażowania sprawia, że pracownik jest niezadowolony, nieefektywny i obniża tym samym wyniki firmy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Grywalizacja zmienia call center

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 sie 2015 18:15


Pracownicy branży call center są szczególnie narażeni na spadek efektywności w pracy, a pracodawcy zastanawiają się, gdzie szukać rozwiązania. Codziennie mierzą się z pytaniem, jak wprowadzić zdrową rywalizację, która motywowałaby konsultantów do działania, skutkując uzyskaniem oczekiwanych efektów? Jak zachować przy tym współzawodnictwo na rozsądnym poziomie? Rozwiązaniem może się okazać budowanie motywacji poprzez grywalizację.

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja, zwana też gamifikacją czy gryfikacją, to metoda pozwalająca zmieniać zachowania ludzi tak, by uzyskać wyższy stopień ich zaangażowania za pomocą mechaniki znanej z różnego rodzaju gier. Każdy, kto choć raz grał w grę komputerową lub planszową, czy to sam, czy z przyjaciółmi lub z wirtualnym przeciwnikiem, kojarzy je z formą rozrywki i przyjemności. Dlaczego by nie wykorzystać tych pozytywnych skutków płynących z gier do motywowania konsultantów w swojej firmie?

Eliminowanie przeszkód, pokonywanie kolejnych poziomów, osiąganie coraz lepszych wyników, a także perspektywa zwycięstwa sprawiają, że pracownicy firm, w których wykorzystuje się metodę grywalizacji, są bardziej zaangażowani, również w zadania czy projekty, które wcześniej wydawały się im nieciekawe, a nawet nudne.

Grywalizacja w branży call center

Codzienność konsultanta to ciągłe wyzwania, praca z ludźmi, którzy nie zawsze są przyjaźnie nastawieni, i świadomość stałego monitorowania ich wyników. To wszystko może prowadzić do sytuacji stresowych, spadku zaangażowania i motywacji do pracy. Należy zatem zadbać o to, aby grywalizacja nie stała się kolejnym elementem wywołującym niepokój.

Czytaj też: Igreki potrzebują wyzwania. Dlatego motywuje ich grywalizacja

Wdrażając gamifikację w swojej firmie, trzeba pamiętać, że jej celem nie jest wytypowanie najsłabszych pracowników ani karanie ich, lecz wykreowanie przestrzeni, w której każdy konsultant biorący udział w grze będzie wykonywał swoje zadania z przyjemnością, będzie mógł sprawdzić, co zrobił dobrze, a co źle, eliminować błędy i zdobywać kolejne cele, by zwyciężyć.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA