Głośny powrót do biurowej rzeczywistości

Powakacyjny powrót do biura nie należy do przyjemności. Ale do czego najtrudniej jest nam się przyzwyczaić? Okazuje się, że najbardziej przeszkadza nam hałas, który wpływa na naszą koncentrację i efektywność.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Głośny powrót do biurowej rzeczywistości

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

22 wrz 2014 12:10


Wrzesień to okres powrotów z wakacyjnych wojaży. Po letnim wypoczynku wracamy do biur z podładowanymi akumulatorami oraz dodatkową motywacją do pracy.

Jednak wystarczy zaledwie kilka godzin, aby zacząć odczuwać pierwsze uciążliwości związane z pracą w biurze, szczególnie w open space. Ta forma aranżacji przestrzeni ma służyć przede wszystkim usprawnieniu komunikacji, wymianie wiedzy oraz umocnieniu współpracy pomiędzy pracownikami.

Czytaj też: Kreatywny i otwarty pracownik w Marsie to również zasługa open space

Jednak dla pracownika, który codziennie spędza co najmniej 8 godzin w biurze oznacza to również szereg niedogodności, które wpływają na jego efektywność pracy. Do najczęściej wymienianych możemy zaliczyć brak prywatności oraz hałas dobiegający z każdej strony.

Fragmenty rozmów współpracowników, dźwięk dzwoniących telefonów, szum urządzeń biurowych, czy chociażby trzaskanie drzwiami docierające do nas w tym samym momencie, nie tylko wpływają negatywnie na naszą koncentrację, ale również sprawiają, że czujemy się rozdrażnieni i podenerwowani. Jest to szczególnie odczuwalne przez pracowników w okresie powakacyjnym.

Czytaj też: Źle urządzone biuro może zmarnować siedemnaście dni w pracy

Po powrocie z wakacji, wypoczęci i wyciszeni, takie negatywne bodźce odbieramy ze zdwojoną siłą. Dodatkowo może to być bardziej odczuwalne, kiedy wszyscy wracają do pracy w jednym momencie i biura robią się pełne. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że biurowy hałas dosłownie w nas uderza.

Wypracowanie dobrych praktyk związanych z przestrzeganiem etykiety akustycznej pozwala ograniczyć te uciążliwości i ułatwić powrót do pracy. Każda firma może sama opracować swoje własne zasady, dopasowane do specyfiki pracy poszczególnych zespołów oraz aranżacji biura.

- Taką etykietę akustyczną warto opracować wraz z pracownikami, tak by była dostosowana do ich potrzeb, specyfiki organizacji i aranżacji konkretnego biura – mówi Magda Szubert, ekspert z zakresu akustyki przestrzeni biurowej i jej wpływu na pracę ekspert.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.