Firmy zmieniają swoje wnętrza, a pracownicy coraz mniej czasu spędzają przy biurkach

To jest dopiero życie. Leżeć sobie w kocyku na hamaku, skakać na trampolinie i pić poranną kawę w otoczeniu piękna natury. To wszystko możliwe. W niektórych biurach rosną drzewa, a strumyk płynie z wolna.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy zmieniają swoje wnętrza, a pracownicy coraz mniej czasu spędzają przy biurkach

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Rubin

20 lut 2014 6:21


- Można przypuszczać, że w kolejnych latach również w Polsce będzie przybywało biur, które robią wrażenie i dają przykład, jak pracownicy mogą w nich w dobry sposób spędzać czas - prognozuje Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający w agencji marketingu zintegrowanego grupy Adweb.

Czytaj też: Stówka za przyjście do pracy w... poniedziałek - w Polsce też, tylko o tym nie wiemy?

Z tezą tą zgadza się Bogusz Parzyszek z Workplace Solutions. Jego zdaniem za 5 lat tego typu biura będą bardzo popularne. Już teraz firma przygotowuje i wdraża strategię przestrzeni biurowej w kilku korporacjach.

To dobra wiadomość dla wielu projektantów, bo będą mieć pełne ręce roboty. Zapotrzebowanie na ich usługi, ciekawe aranżacje, nieszablonowe podejście to kierunek, jakim podąża przestrzeń XXI wieku.

Jest jednak drugie dno. Ze słów Stefana Camenzinda, którego pracownia zaprojektowała słynne biura Google w Dublinie, Moskwie i Tel-Awiwie, Zurychu i Sztokholmie wynika, że tu wcale nie chodzi o design.

Istotnym elementem jest wiedza projektantów o tym, jak się pracuje w tego typu firmach, zrozumienia kultury organizacji i posiadanie świadomości, że środowisko pracy może prowadzić do innowacyjnego myślenia i produktywności.

- Odlotowy i modny design jest tylko rezultatem pracy wynikającej z wielu badań i głębokiego zrozumienia zarówno firmy, jak i potrzeb użytkowników biura - stwierdza Camenzinda.

Lubimy zmiany

Jesteśmy ruchliwą populacją. Częściej podróżujemy za pracą, zamieniamy się miejscami zamieszkania. W związku z tym pewnym przeobrażeniom ulega też miejsce pracy. Nie chodzi tu tylko o wyszukane koncepcje przestrzenne zaproponowane przez internetowego giganta, ale nawet o możliwość np. gry na Xboxie w czasie pełnienia obowiązków zawodowych.

Właściciele przedsiębiorstw zrozumieli, że kreatywna, rozrywkowa i nowoczesna przestrzeń biurowa ma istotny wpływ na relacje między pracownikami i podnosi efektywność pracy.

Unikatowo

Unilever w lipcu przenosi się do nowego miejsca. Firma podzieliła przestrzeń na trzy typy stref: connect zones (miejsca do pracy zespołowej - kanapy, pufy, stoły robocze, sale konferencyjne), focus zones (open space z biurkami, budki telefoniczne do indywidualnej pracy) oraz vitality zones (miejsca na chwilę odpoczynku, kuchnie).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.