Firmy w końcu zaczynają doceniać employer branding i mają odważniejsze pomysły

Według najnowszych badań Employer Brand International, 65 proc. firm w 18 krajach – w tym w Polsce - planuje zwiększyć bądź utrzymać inwestycje w inicjatywy mające na celu budowę marki pracodawcy. Jednocześnie tylko 17 proc. z nich posiada własną strategię działań employer brandingowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy w końcu zaczynają doceniać employer branding i mają odważniejsze pomysły

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

9 lip 2014 13:39


Jak podaje Randstad, do pięciu czołowych czynników decydujących o pozycji pracodawcy wśród kandydatów należą dobra pensja i świadczenia pozapłacowe (69%), dobra atmosfera (55%), bezpieczeństwo zatrudnienia (51%), ciekawe zadania zawodowe (45%) oraz równowaga między pracą, a życiem prywatnym (39%) . Wszystkie te czynniki tracą jednak znacznie na atrakcyjności, jeśli firma nie potrafi wysłać do największych talentów jasnego komunikatu, który podkreśla jej atuty i źródła przewagi nad konkurencją.

- W ostatnich latach obserwować można rosnące zaangażowanie firm w kampanie rekrutacyjne. Bannery na portalach rekrutacyjnych, plakaty, ulotki, spotkania na uniwersytetach czy obecność na targach pracy - to dziś standardowe narzędzia działów HR. Wciąż niewiele organizacji zdaje sobie jednak sprawę z istotnej zmiany, która zachodzi w obecnym momencie na rynku pracy. Chcąc zrekrutować najbardziej zdolnych absolwentów i doświadczonych specjalistów, trzeba się wyróżniać - przekonuje Anna Kosińska, menedżer ds. marketingu w Luxoft Poland.

Sytuacja ta sprawia, że firmy coraz częściej, aby zdobyć najlepszych specjalistów aplikujących na stanowiska w nowoczesnym biznesie, muszą wykazywać się dużą kreatywnością w zakresie promocji własnej marki.

- Działy HR coraz częściej zdają sprawę, że oprócz tego, „co" i „gdzie" komunikują, liczy się także to, „jak" prowadzą swoją komunikację. Kandydaci najbardziej ufają markom, które wyróżnią się na rynku pozytywnym i niebanalnym przekazem. A także sprawią, że osoby aplikujące o stanowiska poczują się wyjątkowe - mówi Magdalena Jóźwiak, HR Manager w Infosys BPO Poland.

Gitarzyści rockowi, występy na Przystanku Woodstock, happeningi i... pączki - to wyróżniki kampanii Luxoft, międzynarodowej firmy informatycznej, która zwyciężyła właśnie po raz drugi z rzędu w prestiżowym plebiscycie EB Stars i stanowi jeden z przykładów nowego podejścia do employer brandingu.

W ramach wyróżnionego projektu „Composing Software" firma zorganizowała odbijające się szerokim echem w środowisku IT akcje i happeningi - m.in. zaskakujący występ a capella na warszawskiej Konferencji 33rd Degree, akcje rozdawania pudełek z pączkami pod siedzibami konkurencji czy też wykłady w namiocie organizowane na Przystanku Woodstock 2013. Projekt ten docenili także eksperci międzynarodowej organizacji Business Marketing Association (BMA), która przyznała Luxoft w maju br. Award of Excellence - nagrodę dla firmy za jej aktywności Employer Brandingowe.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.