Firmy w internecie: Dobry pracodawca nie boi się krytyki w sieci

Najlepsi pracodawcy przyciągają kompetentnych pracowników. Firmy, aby być postrzegane jako stabilne i godne zaufania muszą się jednak postarać. Często o ich sukcesie decyduje umiejętność budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Jak to zrobić?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy w internecie: Dobry pracodawca nie boi się krytyki w sieci

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

15 lip 2015 10:45


Wszystko zaczyna się od internetu

Wyszukiwarki zapoczątkowały nową jakość, nie tylko w sposobie prowadzenia firmy. Wystarczy przyjrzeć się własnym działaniom. Sieć kreuje opinie nasze i całego społeczeństwa. Tak jak pracodawcy sprawdzają kandydatów przed zaproszeniem ich na rozmowę, tak ich działalność jest monitorowana przez pracowników, konkurentów i wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób zetknęli się z daną firmą. Skutkuje to ogromną ilością komentarzy.

Biorąc pod uwagę sam portal GoWork.pl, który umożliwił wyrażanie zdania o pracodawcach, liczba opinii osiągnęła już rekordową liczbę 2,5 miliona.

– Tylko w ciągu ostatniego roku popularność naszych internetowych opinii o pracodawcach wzrosła o niemal 60 proc. i wciąż rośnie – mówi Kamila Małocha, przedstawicielka portalu GoWork.pl.

Konieczność istnienia w sieci

Pamiętaj – jeśli nie ma cię w internecie, to tak jakbyś nie istniał. To nie fanaberia, ale obowiązek. Nawet dla najmniejszej firmy jest to dziś konieczność. Jeżeli nie wypełnisz tej luki, zrobią to za ciebie internauci, którzy chętnie wypowiadają się na każdy temat.

Monitorowanie ich opinii i odpowiednia reakcja na nie, może przełożyć się na wzrost zaufania wobec firmy, jeżeli jednak pozwolimy zwłaszcza tym negatywnym komentarzom żyć własnym życiem, w końcu dojdziemy do etapu, gdy negatywne skutki bardzo trudno będzie naprawić. Bagatelizowanie możliwości, które daje nam obecność w sieci, nie ma więc najmniejszego sensu. Trudno zdobyć dobre miejsce na rynku, pozyskać nowych klientów, gdy informacji o nas nie ma w internecie.

Ponadto, internet to idealne narzędzie, dzięki któremu niskim kosztem możemy zapewnić sobie doskonałą promocję. Posiadanie własnej strony www, konta w mediach społecznościowych, obecność na portalach opinii to najlepszy z możliwych sposób, by zaprezentować swoje najatrakcyjniejsze oblicze, dać o sobie usłyszeć. Tym bardziej, że jak wiadomo konkurencja nie śpi.

To naturalne, że na forach i portalach opinii przeważają skrajne oceny. Ponad połowa z nich jest pejoratywna. Do wyrażenia swojego zdania skłaniają nas przecież emocje, a łatwiej ulec tym negatywnym.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

xxx 2015-07-23 11:07:01

GoWork wystawia negatywne opinie o pracodawcach i pracownikach, a potem każe sdobie płacić za ich usunięcie! sprytnie!

REKLAMA