Firma rodzinna to firma z przyszłością. Polacy chcą tak pracować

• Blisko 1/3 Polaków wiąże swoją przyszłość z firmami rodzinnymi – chce podjąć pracę w jednej z nich lub założyć własne rodzinne przedsiębiorstwo.
• W firmach rodzinnych doceniana jest tradycja i troska o pracownika - takie opinie najczęściej padają z ust respondentów.
•  Firmy rodzinne to już nie tylko mikroprzedsiębiorstwa, wiele firm rodzinnych to liderzy lub gracze należący do światowej czołówki w swoich branżach.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firma rodzinna to firma z przyszłością. Polacy chcą tak pracować

PODZIEL SIĘ


Autor: aw

17 paź 2016 18:23


Od trzech lat dynamicznie rośnie udział dorosłych Polaków, którzy deklarują gotowość do zapłaty wyższej ceny za produkty firm rodzinnych. Już 43% respondentów deklaruje taką gotowość przy dokonywaniu wyboru między konkurencyjnymi produktami – rodzinnymi i nie-rodzinnymi, czytamy w raporcie "Polacy o firmach rodzinnych 2016. Firmy z przyszłością", wydanym przez Fundację Firmy Rodzinne.

Rodzinne firmy rodzą pozytywne skojarzenie

Już trzeci raz ankietowani wskazali wiele pozytywnych skojarzeń związanych z firmami prowadzonymi rodzinnie. Tradycja, jakość, odpowiedzialność, zarządzanie przez jedną rodzinę, solidność oraz uczciwość – to czołówka cech wymienionych spontanicznie przez respondentów poproszonych o opisanie firm rodzinnych w trzech przymiotnikach.

Rodzimych przedsiębiorców z pewnością ucieszy kojarzenie przez ankietowanych firmy rodzinnej z polskością. To ósme najczęstsze wskazanie i nowość wśród czołówki cech spontanicznie przypisywanych przez respondentów firmom rodzinnym. Poza tym sukcesywnie zmniejsza się liczba osób kojarzących je z małymi przedsiębiorstwami. Przymiotnik „mała” wypadł z pierwszej dziesiątki, a udział osób myślących w ten sposób zmalał z 7% w zeszłym roku do 3,9% w obecnym.

– Zasługa w zakresie zmiany sposobu myślenia Polaków leży przede wszystkim w dojrzałości i dumie rodzin właścicielskich – zwraca uwagę Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes zarządu Fundacji Firmy Rodzinne. – Dostrzegły one wartość podkreślania rodzinnego charakteru firmy w komunikacji z otoczeniem i pracownikami, a ich przekaz bezpośredni i marketingowy dotarł do szerszej publiczności – wyjaśnia.

Czołowi gracze w swoich branżach

Wiele firm rodzinnych to liderzy lub gracze należący do światowej czołówki w swoich branżach. Dotyczy to w równej mierze zarówno firm polskich, jak i zagranicznych. Przykładów nie trzeba daleko szukać. W branży dostawców chemii budowlanej w Polsce prym wiedzie firma Atlas, której prezes jest jednym z komentatorów raportu Polacy o firmach rodzinnych 2016. Z kolei Fakro jest od lat drugim największym na świecie producentem okien dachowych, a prezes firmy, Ryszard Florek, z ogromnym zaangażowaniem działa na rzecz firm rodzinnych w Polsce.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA