Feedback: Efektywna informacja zwrotna w 5 krokach

Pokolenie Y i Z mają zupełnie inne wymagania niż ich starsi koledzy. Oczekują udzielania  informacji zwrotnej na bieżąco. Jak sprawić, by była ona efektywna?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Feedback: Efektywna informacja zwrotna w 5 krokach

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

8 gru 2017 14:27


• Pokolenie Y jest bardzo wymagające i bezkompromisowe. Dzisiaj pierwsze kroki na rynku pracy stawia pokolenie Z, które wychowywało się w czasach dynamicznego wzrostu roli internetu i nowoczesnych kanałów komunikacyjnych, pozwalających na wymianę informacji w czasie realnym.

• Dla tych młodych ludzi nowoczesna technologia jest naturalnym elementem ich życia. Oczekują więc szybkiej informacji zwrotnej na zasadzie akcja-reakcja, nie interesują ich coroczne oceny okresowe. Przedstawiciele pokolenia Y i Z są gotowi na częste zmiany na ścieżce kariery zawodowej i dużo trudniej zdobyć ich lojalność.

Czytaj też: Pracownik szczęśliwy to pracownik efektywny

- Obecnie pracownicy oczekują bieżącej informacji na temat swoich działań, są nastawieni na krótki proces oceny i szybki wynik, zresztą tak samo jak cały rynek. Odwlekanie informacji zwrotnej w czasie mija się z celem. Pracownik chce od razu wiedzieć jak inni widzą jego starania, czy może coś usprawnić, chce otrzymywać wskazówki, ale także pochwały na bieżąco. Informacja zwrotna tu i teraz nie zamazuje rzeczywistości, zawsze odnosi się do konkretnej sytuacji czy zdarzenia i jest bardziej obiektywna i rzetelna niż ocena dokonywana raz w roku – komentuje Marta Buszko-Pakosińska, menedżer HR w grupie OEX. 

Informacja zwrotna musi być jednak nie tylko regularna, ale przede wszystkim efektywna. Oto 5 wskazówek Jarosława Pudełka, specjalisty zarządzania doświadczeniem pracownika z firmy CzteryP.

Przygotuj się do rozmowy

Członkowie zespołu spóźniali się z wykonaniem zadań, co powodowało liczne konflikty, jednak projekt zakończył się sukcesem. Jak powinien wyglądać feedback w takim przypadku? Nie wystarczy, jeśli pochwalisz zespół za efekt – równie ważne jest zwrócenie uwagi na niedociągnięcia. Takie podejście wymaga odpowiedniego przygotowania się do rozmowy i analizy aktywności zespołu. Przed rozmową spisz wszystkie konkretne zachowania – zarówno pozytywne, jak i negatywne – które chcesz omówić. Przemyśl także, jaki cel chcesz osiągnąć. Warto uświadomić sobie, że wpędzenie pracownika w poczucie winy nie jest efektywnym rozwiązaniem. Należy zadbać, by poczuł się doceniony, ale też zdał sobie sprawę z niedociągnięć, których powinien unikać w przyszłości.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.