Facebook w pracy? Nowy pomysł Zuckerberga może znieść ograniczenia

Facebook stworzył aplikację przeznaczoną specjalnie dla pracowników firm. Czy takie rozwiązanie przekona pracodawców blokujących dostęp do mediów społecznościowych w pracy, by zwiększyć swobodę zatrudnionych?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Facebook w pracy? Nowy pomysł Zuckerberga może znieść ograniczenia

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

16 sty 2015 10:12


Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2013 r. przez firmę Sedlak&Sedlak przy współpracy z portalem Interia.pl aż 69 proc. respondentów korzysta z internetu w celach prywatnych. Dlatego też nierzadko pracodawcy decydują się na zablokowanie dostępu do mediów społecznościowych w pracy.

By nie utracić użytkowników, Mark Zuckerberg postanowił stworzyć serwis przeznaczony specjalnie dla pracowników firm - Facebook at work. Portal umożliwia kontakty zawodowe wewnątrz firmy. Jednak za jego pomocą można się połączyć z prywatnym kontem i korzystać z obu jednocześnie.

Czy firmy zdecydują się na większą swobodę i pozwolą pracownikom na korzystanie Facebooka w biurach? - Pracownicy mniejszych firm czy innych podmiotów, którzy nie podlegają korporacyjnym rygorom nakazującym ograniczanie dostępu do social media, chętnie korzystają z mediów społecznościowych i sądzę, że to właśnie oni będą zainteresowani korzystaniem z nowego komunikatora Facebooka - wyjaśnia Piotr Kaczmarski z Hays Poland.

- Być może z czasem nowy komunikator Facebooka okaże się rozwiązaniem na tyle udanym, że wyprze dotychczas używane przez firmy komunikatory. Póki co, konkurencja jest dość duża - ocenia.

Kaczmarski dodaje również, że w pozostałych przypadkach firmy raczej chętnie stosować będą sprawdzone komunikatory firm, których oprogramowania używają na co dzień - np. komunikatora Lynk firmy Microsoft.

Czytaj też: Apple i Facebook będą płacić pracownicom za zamrożenie jajeczek

Facebook at work ma umożliwiać także wspólną pracę załogi przy dokumentach. Pytanie tylko czy firmy zdecydują się na przetrzymywanie danych firmy na Facebooku?

- Poufność danych ma coraz większe znaczenie, a w wielu przypadkach informacje stanowią ścisłą tajemnicę. Firmy, które zdają sobie z tego sprawę, dokładają wszelkiej staranności, aby jak najskuteczniej je chronić i tym podejściem, w ostatecznym rozrachunku, wygrywają - mówi Artur Skiba, prezes Antal International, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

- Jako firma rekrutacyjna, Antal International pracuje w dużej mierze z danymi osobowymi, informacjami od naszych klientów, które nierzadko objęte są klauzulą poufności, umowami z klientami, które stanowią tajemnicę handlową. Jesteśmy odpowiedzialni za bezpieczeństwo tych informacji i nie wyobrażam sobie, aby w przypadku naszego biznesu przechowywanie dokumentów na jakich pracujemy na Facebooku, było rozsądne - komentuje Artur Skiba.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA