Employer branding: Jak przyciągnąć i utrzymać najlepszych pracowników?

- Koncepcja employer brandingu wyrosła z potrzeb rynkowych. Coraz więcej pracodawców uświadamia sobie, że o powodzeniu biznesu nie decyduje już tylko umiejętność zdobycia nowych klientów, ale także - a może nawet przede wszystkim - przyciągnięcie utalentowanych pracowników – mówi Anna Kościelna, specjalistka ds. marketingu w firmie Quercus.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Employer branding: Jak przyciągnąć i utrzymać najlepszych pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

7 cze 2016 13:57


Employer branding to ostatnio coraz popularniejszy trend. Jak pani sądzi, z czego wynika?

Anna Kościelna, specjalistka ds. marketingu w firmie Quercus: - Employer branding to strategia prowadzenia biznesu wykraczająca poza standardowe ramy marketingu. Jest świadomym kreowaniem wizerunku pracodawcy, nie pojedynczym projektem, a procesem ciągłym, realizowanym na wielu płaszczyznach. Pozwala na skuteczne budowanie wizerunku marki oraz unikalnej tożsamości pracodawcy jako wiarygodnego partnera.

Czytaj też: Social media, rekomendacje i employer branding. Oto trendy w rekrutacji w 2016

Idea ta jest oczywiście odpowiedzią na potrzeby rynku pracy, który na naszych oczach zmienia się z rynku pracodawcy w rynek pracownika. To mniejsza podaż pracowników, ich większa mobilność, lepsze wykształcenie oraz wyższe oczekiwania sprawiły, że pracodawcy musieli zmodyfikować swoje podejście, większy nacisk kładąc na rozwój kapitału ludzkiego, zarządzanie talentami, a przede wszystkim na budowanie i utrzymanie swojej reputacji.

Czy to tylko moda, czy rzeczywista potrzeba naszych czasów?

- Rzeczywiście koncepcja employer brandingu wyrosła z potrzeb rynkowych. Zmienia się rynek pracy, a więc także pozycja pracodawców. Dziś w wielu branżach to nie pracownicy szukają pracy, a odwrotnie – pracodawcy konkurują między sobą, aby przyciągnąć do siebie najlepszych pracowników. Dlatego coraz większą wartość zyskują czynniki pozapłacowe, dzięki którym firmy mają szansę zatrudniać osoby, których postawy i wartości są zbieżne z misją i kulturą organizacyjną danego przedsiębiorstwa. Im lepiej dopasowane są te cechy, tym większa szansa, iż pozyskani w ten sposób pracownicy będą bardziej lojalni i efektywni, oraz – co również ma istotne znaczenie – że będą generować niższe koszty asymilacji w nowym środowisku pracy.

Coraz więcej pracodawców uświadamia sobie, że o powodzeniu biznesu nie decyduje już tylko umiejętność zdobycia nowych klientów, ale także, a może nawet przede wszystkim, przyciągnięcie utalentowanych pracowników.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA