Co drugi specjalista może liczyć na benefity pozapłacowe. Jakie?

Niezależnie od województwa połowa pracujących Polaków korzysta na co dzień z dodatków pozapłacowych oferowanych przez pracodawców. Z których najczęściej?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co drugi specjalista może liczyć na benefity pozapłacowe. Jakie?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

31 gru 2015 11:21


Jak wynika z danych Pracuj.pl, wielu pracodawców oferuje swoim pracownikom różnego typu bonusy mające charakter stały. Co drugi specjalista zadeklarował otrzymywanie przynajmniej jednego takiego benefitu.

Czytaj też: Oto najlepsze benefity na świecie

Wśród wskazywanych przez pracowników bonusów prym wiedzie prywatna opieka medyczna - dostępność takiego świadczenia zadeklarował co 4 uczestnik badania. Popularnością cieszą się również ubezpieczenie na życie (20 proc.), świadczenia socjalne (16 proc.) czy dofinansowanie zajęć sportowych (13 proc.).

Benefity a staż pracy

Dostępność pracowniczych benefitów jest uzależniona od wielu czynników. Istotnym okazuje się być staż pracy. Maciej Bąk, ekspert ds. raportów wynagrodzeń w grupie Pracuj, rozróżnia dwa typy dodatkowych świadczeń, uzależnionych właśnie od okresu zatrudnienia w danej firmie.

- Benefity podzielić można na dwie grupy: pierwsza jest bardziej dostępna i w zasadzie nie widać różnicy w częstotliwości jej oferowania niezależnie od stażu pracy. Do tej grupy należą m.in. ubezpieczenie na życie, świadczenia socjalne, dofinansowanie zajęć sportowych, prywatna opieka medyczna - mówi Maciej Bąk.

Czytaj też: Benefity dla dzieci sprzyjają budowaniu lojalności pracowników i podnoszą satysfakcję z pracy

- Do drugiej grupy – benefitów, których dostępność zależy w pewnej mierze od stażu pracy, należą: telefon służbowy do celów prywatnych (pracownicy ze stażem 10 letnim lub dłuższym otrzymywali go przeciętnie 2 razy częściej niż pracownicy początkujący), samochód służbowy do celów prywatnych (wśród pracowników doświadczonych występował 5 razy częściej niż wśród początkujących) oraz dodatkowe programy emerytalne (3 raz częściej) – wyjaśnia Maciej Bąk.

Duży może więcej

Analizując dostępność świadczeń pozapłacowych, nie można zapominać też o innym czynniku – mianowicie wielkości danej firmy. Dane portalu Pracuj.pl pokazują, że skala pracowniczych benefitów uzależniona jest w dużym stopniu od tego, ile osób zatrudnia dany pracodawca.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.